احتمال سیلابی شدن ناگهانی رودخانه ها

به گزارش بهترین وبلاگ، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به علت ادامه بارندگی ها در بیشتر نقاط کشور و شدت آنها در بعضی مناطق کوهستانی احتمال بروز سیلاب ناگهانی به ویژه در ارتفاعات وجود دارد و هموطنان باید برای تردد از این مناطق مراقب باشند.

احتمال سیلابی شدن ناگهانی رودخانه ها

به گزارش ایرنا، کبری رفیعی روز یکشنبه گفت : امروز (5 خرداد) در بیشتر مناطق نیمه غربی بارش های پراکنده خواهیم داشت، در ساعت های بعد از ظهر و اوایل شب هم استان های تهران، قزوین، البرز، سمنان و دامنه های زاگرس مرکزی در جنوب اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و هرمزگان نیز رگبار پراکنده رخ می دهد که گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

وی گفت: فردا در سواحل خزر به ویژه شرق سواحل، شمال شرق کشور شامل استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش داریم و در استان های البرز، تهران، سمنان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و نیمه شمالی فارس، هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده رخ می دهد، در استان های همدان، مرکزی، قم و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش های پراکنده پیش بینی شده و از روز سه شنبه تا انتها هفته همچنان ناپایداری ها را در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش هایی خواهیم داشت، در استان های اصفهان، یزد، فارس، کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رگبار و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد که بیشترین بارش ها روز سه شنبه به استان های تهران، سمنان، مازندران و گلستان مربوط می گردد و روز چهارشنبه علاوه بر این مناطق شمال استان های مرکزی، قم، خراسان رضوی و خراسان شمالی این شرایط را دارند، روز پنج شنبه شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال اصفهان بارش ها بیشتر خواهد بود که احتمال سیلاب ناگهانی در این مناطق به ویژه مناطق کوهستانی وجود دارد.

رفیعی گفت: از روز دوشنبه کاهش دمای 5 تا 7 درجه را در سواحل خزر خواهیم داشت و چهارشنبه و پنج شنبه هم در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل وزش باد شدید سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می گردد.

  • وزش باد شدید در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: هوای تهران امروز کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر پیش بینی شده است، در اوایل شب و بعد از ظهر گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود، بیشینه دمای تهران امروز 35 درجه و کمینه دمای آن 24 درجه خواهد شد اما از فردا تا سه روز آینده شاهد کاهش تدریجی سه درجه ای دما در پایتخت خواهیم بود.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای 7 درجه بالای صفر و اهواز 46 درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرم ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند، بعد از آن شهرهای قم و بندرعباس با دمای 39 درجه بالای صفر در رده بعدی شهرهای گرم قرار داشتند.

منبع: همشهری آنلاین

به "احتمال سیلابی شدن ناگهانی رودخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال سیلابی شدن ناگهانی رودخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید