اقدام زیبای ستاره فوتسال بانوان ایران

به گزارش بهترین وبلاگ، فرشته کریمی، ستاره فوتسال بانوان ایران که در عضویت باشگاه پیکان است، روز گذشته (سه شنبه 9 اسفند 1401) در تمرین تیم باشگاهی خود دست به کار جالبی زده است. او تعدادی از بچه ها بی سرپرست و بدسرپرست خانه شمیرانات را به محل تمرین فوتسال زنان پیکان برد و با آن ها هم فوتبال بازی نموده اند هم جشن تولد گرفته اند.

اقدام زیبای ستاره فوتسال بانوان ایران

کریمی که چند روز قبل تولد 34 سالگی خود را پشت سر گذاشت، امروز در حضور بچه ها بی سرپرست و بدسرپرست جشنی کوچک را گرفت و کیک تولد خود را هم فوت کرد. در این ضیافت جالب یک بازی محبت آمیز هم میان بچه ها و بازیکنان پیکان برگزار گردید که فرشته کریمی در تیم بچه ها بی سرپرست بازی کرد و نیلوفر اردلان، سرمربی پیکان، به عنوان داور بازی را قضاوت کرد.

این تمرین جالب یک میهمان ویژه دیگر هم داشت. رشید مظاهری، دروازه بان باتجربه خودروسازان، هم به تمرین بانوان رفت و با بچه ها بی سرپرست و بدسرپرست ملاقات کرد و عکسی به یادگار با آن ها گرفت.

واقعا تماشا و شنیدن چنین خبری برای هر انسانی مسرت بخش است و بسیار جای خوشحالی دارد که ورزشکاران به چنین اقدامات با ارزشی دست می زنند، علی الخصوص ورزشکاران خانم که علی رغم گریبانگیر بودن با تمام مسائل ریز و درشت حضور آن ها در زمین ورزش، همچنان از انجام کار های خیر خواهانه و انسانی شانه خالی نکرده و دست به چنین حرکتی زده اند.

طبیعتا این اقدام برای آن بچه ها یک روز بخصوص و یک خاطره خاص برای تمام زندگیشان خواهد بود. می گویند بسیاری از اتفاقات و سمت و سوی زندگی آدم ها را یک لحظه خاص یا یک انسان خاص در یک روز خاص رقم می زند و باعث می گردد که شخصی تصمیم بگیرد در کدام راه قدم بگذارد. قطعا کاری که فرشته کریمی و همراهانش انجام داده اند از این دست اعمال است.

ضمن تقدیر و قدردانی از فرشته کریمی، نیلوفر اردلان، رشید مظاهری، باشگاه پیکان و تمام افراد سهیم در این حرکت زیبا یک نکته را باید به اهالی رسانه و افراد مرتبط به نشر و حتی بازنشر این خبر گوشزد کرد.

البته این نکته آنقدر بدیهی و جزءِ اصول اولیه کار رسانه ای است که غفلت از آن باعث تعجب و حیرت شده است. عکس آن بچه های که در این مراسم حضور داشتند بدون هیچ پوششی برای چهره شان منتشر شده است!

آن بچه ها بی دفاع و معصوم در موقعیت تصمیم گیری نیستند که بتوانند تشخیص بدهند که در چنین عکس هایی باشند یا خیر، این وظیفه بزرگترهاست که آن ها را از آسیب های احتمالی چنین اقداماتی دور نگه دارد.

حتی اگر یک هزارم درصد این احتمال وجود داشته باشد که به علت خبر یا عکسی موجبات آزار و ناراحتی یک کودک معصوم پیش بیاید باید جلوی آن را گرفت.

عرض کردم این قضیه در سراسر دنیا و دنیای رسانه چنان امر بدیهی، معین و محرزی است که واقعا سهل انگاری اتفاق افتاده در نشر و در بازنشر خبر را متوجه نمی شوم و به همین علت خواستم دوباره آن را یادآوری کنم.

آن بچه ها در شرایط حاضر تحت تاثیر یک اتفاق خوشایند و یک روز زیبا هستند، ولی به علت این که به صراحت در خبر اعلام شده که آن ها بی سرپرست و یا بد سرپرست اند قطعا انتشار چهره و تصویر آن ها با هیچ معیار اخلاقی و حرفه ای توجیه پذیر نیست.

شاید در آینده با ارجاع به این عکس و خبر ها امکان آزار دادن روحی و روانی این بچه ها پیش بیاید، به همین علت رسانه ها و افراد مرتبط با اخبار موظف هستند که در پخش چنین اخباری نهایت سختگیری و دقت را انجام دهند، که متاسفانه در خصوص اخیر چنین نبوده است.

منبع: فرارو

به "اقدام زیبای ستاره فوتسال بانوان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام زیبای ستاره فوتسال بانوان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید