اوج و فروکش بیماری کرونا چه زمانی است؟

به گزارش بهترین وبلاگ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اوج بیماری کرونا که در کشور شایع شده اواخر اسفندماه است و باید تدابیر بیشتری اندیشیده شود. در حال حاضر در یک سوم صعودی هستیم و در آخر اسفند به اوج یک سوم نهایی صعود خواهیم رسید، اواسط فروردین نیز شاهد فروکش این بیماری خواهیم بود.

اوج و فروکش بیماری کرونا چه زمانی است؟

به گزارش بهترین وبلاگ آنلاین به نقل از ایسنا، سعید کشمیری ظهر امروز پس از نشست ستاد مقابله با کرونا در جمع بهترین وبلاگ اظهار کرد: تا الآن تعداد زیادی به ما مراجعه کرده اند، در سامانه مربوط 300 نفر مراجعه با علائم بیماری تنفسی و شبه آنفلوانزا داشته ایم؛ که از این تعداد نزدیک به 60 نفر به بیمارستان ها منتقل شده و عده زیادی نیز مرخص شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 30 نفر در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری هستند و به ترتیب پس از درمان و معین شدن این که به کرونا مبتلا نیستند مرخص شده اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا مطرح کرد: جواب آزمایش ها را تا سه روز پیش داریم، زیرا ترافیک زیادی برای نمونه ها وجود دارد. در پاسخ هایی که تا 3 روز پیش دریافت کرده ایم هیچ کدام از نمونه های ارسالی مثبت نشده ولی به این معنی نیست که در استان آلودگی نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ممکن است افراد آلوده بدون علامت داشته باشیم، برای این که کرونا در استان شیوع پیدا نکند باید زنجیره آن قطع شود که با تدابیر خوبی چون تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، منع تمامی تجمعات و کاهش ساعت کار ادارات تا حدود زیادی این کار انجام شده است.

این مسئول گفت: من از مردم عزیز خواهش می کنم در دو هفته آینده که اوج گیری بیماری کرونا است برگزاری مراسماتی چون ترحیم را محدودتر کنند. امروز تصمیمات خیلی خوبی گرفته شد، تمام مهمانسراهای ادارات تعطیل شده و پذیرش مهمان نخواهند داشت. همچنین ابلاغ شده که سازمان میراث فرهنگی از پذیرش مسافر جلوگیری کند و کمپینگ و برپایی چادر در هر نقطه ای از استان ممنوع است.

کشمیری با اشاره به تقسیم کار بیمارستان ها خاطرنشان کرد: بیمارستان شهدای خلیج فارس را به عنوان بیمارستان کرونای استان در نظر گرفته ایم به این مفهوم که اگر بیمار مشکوکی مراجعه کرد و بعد از این که پزشکان هر بیمارستانی در هر نقطه از استان با پروتکل ها و الگوریتم های مخصوص که توسط وزارت بهداشت معین شده به این نتیجه برسند که این احتمال وجود دارد که فردی مبتلا به کرونا باشد با پزشک مقیم تماس گرفته و انتقال و پذیرش بیمار به بیمارستان مربوطه انجام می شود.

وی ادامه داد: سپس بیمار مجدداً مورد معاینه، سی تی اسکن و آزمایش خون قرارگرفته و در صورت داشتن شرایط و دلایل بستری می شود، پس ازاین مراحل نمونه خون بیمار برای اثبات بیماری به آزمایشگاه فرستاده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تنها بیماران دارای تب که در عکس برداری قفسه سینه مشکل داشته باشند نمونه برداری می شوند که الحمدالله تا الآن هیچ کدام از نمونه های استان بوشهر مثبت نبوده اند. در حال حاضر تعدادی از بهترین وبلاگان در بیمارستان شهدای خلیج فارس تحت عنوان بیماری محتمل بستری هستند و به تدریج که جواب آزمایش دریافت شود موارد مثبت و یا منفی را اعلام می کنیم.

وی یادآور شد: به هرحال این بیماری وجود دارد و لازم است که ضمن شستشوی صحیح دست ها رفت وآمدهای خانوادگی را محدود کرده و در منازل خود بمانیم. از تجمع خودداری و فاصله با دیگران -حداقل یک و ترجیحاً تا دو متر- را در زمان صحبت کردن رعایت کنیم.

سعید کشمیری افزود: وارد هر مکانی که می شویم باید موارد ایمنی و بهداشت را رعایت کنیم و از این موضوع مطمئن باشیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به این که بیمار بدحال و شلوغی داروخانه نداریم، مطرح کرد: اولاً این را باید بگویم که در کل دنیا 10 درصد از آزمایش ها منفی کاذب هستند و الآن تکنولوژی آزمایشگاهی ما همین است که در کل کشور انجام می شود. مردم مطمئن باشند که اگر مورد مثبتی پیدا شود سریعاً اطلاع رسانی می شود.

وی تأکید کرد: اگر همه 100 در صد مقررات مربوطه مانند عدم تجمع و مراجعات غیرضروری را رعایت کنند و بیماریابی به موقع انجام شود می توانیم بگوییم که بیماری اواسط فروردین ماه فروکش می کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "اوج و فروکش بیماری کرونا چه زمانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوج و فروکش بیماری کرونا چه زمانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید