با مکان های دیدنی و زیبای قطر بیشتر آشنا شوید (بخش اول)

به گزارش بهترین وبلاگ، قطر برای همه کسانی که از سراسر دنیا برای تماشا آن سفر می نمایند حاوی گنجینه ای بزرگ از زیبایی و هنر است.

بدون شک در طول اقامت خود در قطر با مشکل کسل شدن و بی حوصلگی روبرو نخواهید شد. با این وجود با توجه به زیبایی های متعددی که این کشور برای ارائه به شما در خود جای داده است و بعلاوه محدودیت زمان اقامت شما در قطر، خواندن این راهنما می تواند برای تمام افرادی که به این سرزمین سفر می نمایند مفید باشد. در زیر سعی نموده ایم، 3 مکان از لیست 10 محیط فرهنگی زیبا و برتر این کشور را به شما معرفی کنیم تا بتوانید زمان خود در قطر را بهتر و حساب شده تر سپری کنید. پس با خبرنگاران همراه باشید.

با مکان های دیدنی و زیبای قطر بیشتر آشنا شوید (بخش اول)

مسجد کتارا

مسجد کتارا در قلب دهکده فرهنگی کتارا بنا شده است که این دهکده دارای تعدادی از زیباترین معماری های خاورمیانه است. طراحی این مسجد به صورت کاملا متفاوتی با سایر مساجد موجود در قطر صورت گرفته است. این بنا با کاشی هایی که بیشتر آن ها آبی رنگ هستند پوشیده شده و در میان رنگ های دیگر به کار رفته در آن نیز می توان به رنگ های قرمز و زرد اشاره نمود. شما با تماشا معماری و طراحی داخلی پیچیده این بنا شگفت زده می شوید. این مسجد بعلاوه دارای سه برج بلند است که به سوی اسمان سر کشیده و تضاد بین این سازه های بزرگ و زیبایی دیوارهای کاشی کاری شده این بنا به طور خاصی جلب توجه می نماید.

مسجد کتارا، دوحه، قطر

مسجد جامع دوحه

شاید کلمه بزرگ بتواند ماهیت کلی این مسجد را تعریف کند. ظاهر خارجی این مسجد کمی ترسناک به نظر می رسد و پیش از ورود به آن فکر می کنید که در حال ورود به یک دژ غیرقابل نفوذ هستید ولی محیط داخلی آن دارای ساختاری آرامبخش و زیبا است. سقف گنبدی شکل این مسجد با ارتفاعی زیاد بالای سر شما قرارگرفته و ستون هایی سفیدرنگ و چلچراغ هایی ساده، دید شما از بالای سرتان را تشکیل می دهند. این بنا به خودی خود بسیار بزرگ و بزرگ است ولی با ورود به آن معماری منحصربه فرد این محیط شما را خواهد گرفت و برای چند لحظه سکوت می کنید. بنای این مسجد به صورت خاصی در شب ها زیبا است زیرا با فرارسیدن شب، نوری بنفش رنگ بر روی این مسجد تابانده می گردد.

خیابان مهندسین، دوحه، قطر

صحرای دوحه

صحرای دوحه تقریبا در بیشتر منطقه ها خود دست نخورده و بکر به حساب می آید و باید آن را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از سفر خود به قطر در نظر بگیرید. شاید در دنیا موارد کمی باشند که به میزان کیلومترها چشم انداز از شن های دست نخورده بتوانند شما را تحت تاثیر قرار بدهند. زیبایی چشم انداز این صحرا موجب می گردد که حس کوچک بودن به شما دست بدهد و در هیبت این چشم انداز ناآشنا غرق شوید. شن های این صحرا کامل و دست نخورده هستند و تپه های شنی متعددی در آن به چشم می خورند. به همین علت نیز تماشا این چشم انداز زیبا و چشم نواز صحرایی در هر یک از روزها می تواند در قالب یک سافاری برای شما لذت بخش باشد. موتور ماشین خود را آماده نموده و برای تجربه ای تطمیع کننده از حضور در شن های دست نخورده صحرا آماده شوید.

ماجراجویی های عربی در قطر، الوکره، قطر

منبع: الی گشت

به "با مکان های دیدنی و زیبای قطر بیشتر آشنا شوید (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مکان های دیدنی و زیبای قطر بیشتر آشنا شوید (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید