بخش اصلی ایستگاه فضایی چین پرتاب شد

به گزارش بهترین وبلاگ، چین در کوشش برای رقابت با ایستگاه فضایی بین المللی با موفقیت اولین بخش اصلی ایستگاه فضایی خود را در مدار نزدیک زمین پرتاب کرد.

بخش اصلی ایستگاه فضایی چین پرتاب شد

به گزارش بهترین وبلاگ و به نقل از دیلی میل، این ماژول 22 تنی بدون سرنشین که Tianhe یا هارمونی آسمان ها نام دارد، در آینده محل اقامت سه خدمه ایستگاه فضایی چین خواهد بود.

رسانه های دولتی چین گزارش دادند که چین میخواهد ایستگاه فضایی چینی خود را که به اسم تیانگونگ (کاخ بهشتی/آسمانی) شناخته می گردد، پس از پرتاب چندین ماژول دیگر تا سرانجام سال 2022 تکمیل کند.

Tianhe از مرکز پرتاب فضایی ون چانگ، چین و سوار بر موشک لانگ مارچ 5 بی (بزرگترین موشک حامل چین) صبح روز پنجشنبه پرتاب شد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در سخنرانی ضمن تبریک پرتاب موفقیت آمیز گفت: Tianhe یک پروژه آزمایشی مهم در ساختن یک کشور قدرتمند در هر دو حوزه فناوری و فضا است.

Tianhe یکی از سه بخش اصلی اولین ایستگاه فضایی پیشرفته چین است که با ایستگاه فضایی بین المللی رقابت می نماید. این ایستگاه محل اقامت سه نفر از خدمه در ایستگاه فضایی چین خواهد بود و طول عمر آن هم حداقل 10 سال خواهد بود.

پرتاب Tianhe اولین مأموریت از 11 ماموریتی بود که برای تکمیل ایستگاه فضایی چینی مورد احتیاج است و انتظار می رود این عملیات ها در اواخر سال 2022 تکمیل گردد.

انتظار می رود ایستگاه فضایی چین یا ایستگاه فضایی تیانگونگ جرمی بین 180هزار تا 220هزار پوند (80 و 100 تن متریک) داشته باشد که این جرم تقریباً یک پنجم جرم ایستگاه فضایی بین المللی با جرم 925 هزار و 335 پوند است.

در مأموریت های بعدی که برای سال های 2021 و 2022 برنامه ریزی شده است ، چین دو ماژول اصلی دیگر ، چهار فضاپیمای سرنشین دار و چهار فضاپیمای باری را پرتاب خواهد نمود.

کار بر روی برنامه این ایستگاه فضایی یک دهه پیش با پرتاب آزمایشگاه فضایی Tiangong-1 در سال 2011 و Tiangong-2 در سال 2016 شروع شد.

چین میخواهد تا سال 2030 به یک قدرت اصلی فضایی تبدیل گردد تا با رقبای خود از جمله ایالات متحده، روسیه و آژانس فضایی اروپا همگام گردد و پیشرفته ترین ایستگاه فضایی را که به دور زمین می چرخد، ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بخش اصلی ایستگاه فضایی چین پرتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش اصلی ایستگاه فضایی چین پرتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید