بزرگراهی که بیشترین آمار تصادفات جرحی و فوتی را دارد
به گزارش بهترین وبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از حضور میدانی در محل تصادفات بزرگراهی با حضور رئیس پلیس راهور هر منطقه اطلاع داد و اضافه نمود: با اجرای طرح کاهش تصادفات در شهر در پی کم شدن مقدار حوادث هستیم.

به گزارش خبرگزاری بهترین وبلاگ به نقل از شهر،سید حسین حسینی نژاد درباره رویکرد نو مدیریت شهری دوره ششم برای کاهش آمار تصادفات جرحی و فوتی در سطح شهر تهران، شرح داد: مقرر شده است تا هرهفته بازدیدهای میدانی با هماهنگی پلیس راهور و حضور رئیس پلیس هر منطقه انجام گردد. علاوه بر آن، هنگام حادثه در محل حضور پیدا می کنیم و در همان لحظه تصمیمات اجرایی و فنی اتخاذ می گردد.
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تصمیمات بلافاصله به معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه برای اجرا ابلاغ می گردد، اضافه نمود: اینگونه از بروکراسی های اداری جلوگیری می گردد و رسیدگی به موضوعات ترافیکی دیگر زمان طولانی را در پی نخواهد داشت.
حسینی نژاد اولویت مدیریت شهری برای اجرای اقدامات به منظور کاهش تصادفات را از بزرگراه ها گفت و گفت: اولویت نخست روی بزرگراه هایی است که آمار تصادفات جرحی و فوتی بالایی دارند؛ نظیر محور آزادگان که منطقه ها 18، 17،16،15 و 19 را درگیر نموده است؛ بیشترین خسارت های جانی و اقتصادی هم در این بزرگراه رخ می دهد.
عبور خودروهای سنگین دلیل وقوع تصادفات در آزادگان
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی آمار بالای تصادفات در بزرگراه آزادگان، شرح داد: کمربندی بودن این محور و تردد خودروهای سبک و سنگین از جمله دلایل مهم است. معمولاً خودروهای سنگین خارج از شهر تهران وارد بزرگراه آزادگان می شوند و تا خود را با سرعت بزرگراهی تنظیم نمایند، با سرعت غیرمجاز و سبقت رانندگی می نمایند.
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به انجام بازدیدهای بسیار از محور آزادگان، بیان نمود: تمام نقاط تبادلی تندرو به کندرو و بالعکس بزرگراه آزادگان شناسایی و اصلاح هندسی نقاط مورد احتیاج به منطقه ها ابلاغ شده است تا هرچه سریع تر اجرایی گردد.
حسینی نژاد درباره چگونگی برطرف نواقص و تصمیم گیری برای دیگر بزرگراه هایی که آمار تصادفات فوتی و جرحی بالایی دارند، شرح داد: البته طرح هایی که برای برطرف ایرادات و نواقص محورهای بزرگراهی تهیه می شوند باید در کمیته اداره کل مهندسی تصویب گردد. پس از آن به سرعت برای اجرا به منطقه ها ابلاغ خواهد شد تا شاهد کاهش فوتی ها در محورهای بزرگراهی باشیم.
اجرای طرح اصلاح هندسی بزرگراه ها از سال آینده
وی درباره زمان اجرای طرح کاهش آمار تصادفات در بزرگراه ها، بیان نمود: پس از اینکه مصوبه به وسیله اداره کل مهندسی ارائه و طرح به وسیله مشاور تهیه شد احتیاج به زمان یک ماهه ای برای انجام اقدامات اداری دارد. قطعاً اجرای این طرح باتوجه به معین پیمانکار و تخصیص اعتبار از ابتدای سال آینده شروع خواهد شد.
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید براینکه کاهش تصادفات شهری در دوره نو شهرداری دغدغه جدی مدیران است، اضافه نمود: برهمین اساس مسئولان مربوطه حضور میدانی پیدا نموده اند و دیگر کار به معاون منطقه سپرده نمی گردد تا فرآیند طولانی گردد.
حسینی نژاد در ادامه گفت: به عنوان مدیرکل این اداره که وظیفه رسیدگی به موضوعات ترافیکی را دارد، کوشش نموده ام که فرآیند بروکراسی و رسیدگی را تا حد امکان کاهش دهم و شخصاً در محل حادثه حضور پیدا کنم تا در آن جا با حضور رئیس پلیس راهور و دیگر مدیران، تصمیمات مربوطه را اتخاذ کنیم و به منطقه جهت برطرف مشکل ابلاغ گردد.
وی در خاتمه مطرح کرد: اگر موضوع دارای اصلاح هندسی کلی در بزرگراه باشد باید در فرآیند تهیه و تصویب طرح قرار گیرد اما اگر مربوط به کمبود علائم و کاهش عرض گذر به منظور کاهش سرعت و ... باشد در محل تصمیم گیری می گردد و منطقه هم باید در مدت زمان کمتر از یک هفته تصمیم را اجرایی کند.
منبع: خبرگزاری آریا