بلینکن: ایران باید به تعهدات برگردد تا تحریم ها لغو گردد!

به گزارش بهترین وبلاگ، تهران (پانا) - وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به حق قانونی ایران برای بهره مندی از منافع برجام مدعی شد اگر ایران به اجرای کامل تعهداتش ذیل توافق هسته ای بازگردد، ما نیز تحریم ها را برمیداریم.

بلینکن: ایران باید به تعهدات برگردد تا تحریم ها لغو گردد!

به گزارش العالم، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفت وگو با شبکه پی بی اس در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته ای این کشور با ایران مدعی شد که پس از خروج واشنگتن از برجام، تهران نیز تعهدات خود را زیر پا گذاشته و اکنون در موقعیتی است که فاصله کمتری با توانایی فراوری مواد شکاف پذیر برای فراوری بمب دارد.

بلینکن اضافه نمود: منافع ما در محدودکردن دوباره ایران است و این، تنها به وسیله دیپلماسی حاصل می گردد. به روشنی معین نموده ایم که برای دیپلماسی آماده هستیم. اتحادیه اروپا نیز که یکی از طرف های توافق هسته ای است از متحدان اروپایی مان و همچنین چین، روسیه، ایران و ما دعوت کرد تا مذاکرات برای شروع بازگشت احتمالی به این توافق را شروع کنیم.

وی بدون اشاره به حق قانونی ایران برای بهره مندی از منافع برجام که به واسطه خروج غیرقانونی آمریکا از توافق هرگز محقق نشده است، اضافه نمود: ما موافقت کردیم اما ایران نپذیرفت. باید ببینیم آنها چه کاری انجام خواهند داد.

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار این ادعا که واشنگتن برای دیپلماسی آماده است، گفت: توپ در زمین ایران است تا تصمیم گیری نمایند موافق هستند، یا نه.

وی در پاسخ به این سوال که جواب ایران هرچه باشد، آیا آمریکا قصدی برای برطرف تحریم ها دارد؟ گفت: ما معین نموده ایم که ایران می بایست به اجرای کامل تعهداتش ذیل توافق هسته ای بازگردد و اگر این کار را انجام دهد، ما نیز همان کار را می کنیم.

بلینکن اضافه نمود: در این صورت کاهش تحریم ها را خواهیم داشت اما فاصله زیادی تا آن داریم.

وی با طرح این ادعا که ایران در راستا اشتباه قدم برمی دارد، مدعی شد: ایران در حال خطرناک ترکردن برنامه هسته ای خود است. در مرحله نخست و اولین چیزی که می خواهیم این است که ایران به پیروی کامل از تعهداتش بازگردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بلینکن: ایران باید به تعهدات برگردد تا تحریم ها لغو گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: ایران باید به تعهدات برگردد تا تحریم ها لغو گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید