خبرنگاران سال جاری هیچ عشایری به چهارمحال و بختیاری وارد نشده است

به گزارش بهترین وبلاگ، شهرکرد- خبرنگاران- معاون توسعه عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به معین تقویم کوچ عشایر گفت: تا به امروز هیچ کدام از عشایر ساکن در مناطق خوزستان به استان وارد نشده اند.

خبرنگاران سال جاری هیچ عشایری به چهارمحال و بختیاری وارد نشده است

یدالله چراغ پور روز یکشنبه در نخستین نشست در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری تاکید نمود: خوشبختانه تا به امروز، گزارشی از ابتلای جامعه عشایری استان به ویروس کرونا گزارش و اعلام نشده است.

وی اضافه نمود: هماهنگی های لازم برای زمان تاخیر در ورود عشایر به چهارمحال و بختیاری و جلوگیری از ورود زودهنگام آنان به استان ، انجام و موافقت های لازم اجرا شده است.

چراغ پور توضیح داد: اطلاع رسانی های لازم به عشایر استان به وسیله مختلف برای جلوگیری از ورود زودهنگام آنان انجام و در این راستا 24 هزار پیامک برای عشایر دارای تلفن همراه ارسال شده است.

وی یادآور شد: با اداره کل امور عشایر خوزستان هماهنگ شده تا آرد و سایر ارزاق مورد احتیاج عشایر در ماه های فروردین و اردی بهشت امسال فقط در استان خوزستان توزیع گردد.

معاون توسعه عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: به همین دلیل به عشایری که کوچ زودهنگام داشته باشند هیچ خدماتی برای ماه های فروردین و اردی بهشت امسال ارایه نمی گردد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم کوشش برای قطع زنجیره انتقال آن گفت: تمامی انبارهای علوفه و اتحادیه های عشایری ضدعفونی و گندزدایی شده است.

چراغ پور درخواست کرد، تمهیدات ویژه مناطق شهری و روستایی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه عشایری هم اندیشیده گردد.

به گزارش بهترین وبلاگ، چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از 124 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک، دومین استان عشایرنشین کشور است.

عشایر بختیاری در طول سال 2 بار در فصل بهار و پاییز به سمت خوزستان و چهارمحال و بختیاری اقدام به کوچ می نمایند.

براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری سامانه بارشی اخیر در استان تا روز سه شنبه فعال است و باعث اختلال در ترددهای جاده ای می گردد.

در این راستا از مردم تقاضا شده تا از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و در صورت لزوم به حضور در جاده ها، باید تجهیزات ایمنی، سوخت کافی، زنجیر چرخ و لباس گرم به همراه داشته باشند.

همچنین از دامداران و کشاورزان خواسته شده به علت احتمال وقوع آذرخش و بارش برف، به ارتفاعات نروند و از ایتادن و توقف در حاشیه رودخانه ها خودداری نمایند.

به دنبال فعالیت این سامانه بارشی و با توجه به کاهش محسوس دما، باغداران چهارمحال و بختیاری باید تدابیر لازم برای جلوگیری از سرمازدگی باغات خود به ویژه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری را بیندیشند.

بارش های اسفندماه سال گذشته 580 میلیارد ریال و سرمازدگی فروردین ماه امسال حدود 800 میلیارد ریال خسارت به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

ویروس کرونا کووید 19 نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای دنیا سرایت نموده است و سازمان بهداشت دنیای را بر آن داشت تا در خصوص بهداشت دنیای؛ شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سال جاری هیچ عشایری به چهارمحال و بختیاری وارد نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سال جاری هیچ عشایری به چهارمحال و بختیاری وارد نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید