خبرنگاران کلاس های داوری با استانداردهای فیفا در مشهد برگزار گردید

به گزارش بهترین وبلاگ، مشهد- خبرنگاران- دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار کلاس های داوری پیش فصل فوتبال لیگ برتر و دسته یک این استان مطابق با استانداردهای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا روز آدینه در مشهد برگزار گردید.

خبرنگاران کلاس های داوری با استانداردهای فیفا در مشهد برگزار گردید

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار بهترین وبلاگ اضافه کرد: این کلاس ها به صورت عملی و تئوری با انجام یک ملاقات فوتبال و قضاوت آموزشی این ملاقات با حضور 100 داور مرد از سراسر استان برگزار گردید.

وی ادامه داد: همچنین 20 داور زن نیز از شهرستان های مختلف در کلاس های تئوری این دوره یک روزه شرکت کردند.

داور بین المللی فیفا در حاشیه کلاس های پیش فصل داوری استان خراسان رضوی نیز گفت: به همت و کوشش هیات فوتبال خراسان رضوی و کمیته داوران استان، برای نخستین بار در این استان شاهد برگزاری کلاس های پیش فصل داوری، مطابق با استانداردهای فیفا و AFC هستیم.

رضا سخندان اضافه کرد: دعوت از یک تیم برای مسابقه و شبیه سازی شرایط، اقدام ارزشمندی بود و موجب ارتقای سطح کیفی دوره شد و داوران شرکت کننده در این کلاس ها ازنظر بدنی و روانی از شرایط مناسب برخوردار بوده و آماده آغاز مسابقات هستند.

وی ادامه داد: طی حدود هشت سال اخیر توجه شایانی را از سوی هیات فوتبال استان به داوران بومی شاهد نبودیم که طی یک سال گذشته این نقیصه رفع شده و توجه بیشتری به داوران خراسانی می گردد.

این داور بین المللی فیفا گفت: امیدواریم در آینده اتفاقات خوبی برای داوری استان رقم بخورد و به دوران طلایی خود برگردیم که چندین داور و یاری داور خراسانی در عرصه های بین المللی می درخشیدند و برای استان و کشور افتخارآفرینی می کردند اما تحقق این مهم و بازگشت به دوران اوج و طلایی احتیاجمند امکانات بیشتر زیرساختی و اقتصادی و همدلی و همفکری فعالان بخش داوری است.

وی اضافه کرد: استان خراسان رضوی از داوران خوبی برخوردار است ولی طی سال های گذشته به داوران شهرستانی کم توجهی شده و همین موضوع موجب ضعیف شدن داوری شهرستان های خراسان رضوی شده است، داوری استان احتیاج به حمایت بیشتری دارد چرا که از ظرفیت های خوبی برخورداریم و این عرصه احتیاجمند حمایت و امکانات بیشتر است.

سخندان ادامه داد: شرایط داوری بانوان در کشور، متفاوت از مردان است لذا توجه خاصی نیز باید به آنها داشته باشیم. در خراسان رضوی 15 بانوی داور و یاری داور داریم که با ایجاد بستر و شرایط و امکانات مناسب می توان زمینه درخشش آنها را فراهم کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کلاس های داوری با استانداردهای فیفا در مشهد برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کلاس های داوری با استانداردهای فیفا در مشهد برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید