درمان زخم بستر به یاری صفحات هوشمند

به گزارش بهترین وبلاگ، ایسنا نوشت: پژوهشگران دانشگاه آلتو فنلاند از توسعه روکش بالشتک هوشمندی که زخم بستر را شناسایی و درمان می نماید، خبر دادند.

درمان زخم بستر به یاری صفحات هوشمند

زخم بستر زمانی رخ می دهد که فرد قادر به حرکت نباشد یا مثلاً به علت ضعف حس لامسه متوجه احتیاج به حرکت نگردد. زخم بستر یک مشکل بزرگ برای بخش مراقبت های بهداشتی است. تنها در فنلاند، هزینه درمان آنها حدود 500 میلیون یورو در سال است. افراد مسن و افراد مبتلا به آسیب کمر در معرض این خطر هستند.

پژوهشگران دانشگاه آلتو در حال فراوری روکش بالشتک صندلی هوشمندی برای کاربرانی هستند که از ویلچر استفاده می نمایند. این روکش هوشمند، شرایط زخم بستر را قبل از اینکه زخم وخیم گردد، به کاربر هشدار می دهد. پژوهشگران در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کردند که این دستگاه، داده های حسگرهای مختلفی را ترکیب می نماید که آنها، اطلاعات مربوط به زخم را به برنامه ای ارسال می نماید که به بیمار یا مراقب بیمار هشدار می دهد.

پژوهشگران تأکید کردند: در حال توسعه صفحات هوشمندی هستیم که حسگرهای داخلی آن زمانی که بیمار روی ویلچر نشسته است، داده ها را جمع آوری می نماید. این داده ها به نرم افزار منتقل می گردد، که حتی قبل از آغاز زخم بستر، تجزیه و تحلیل خطر را آغاز می نماید. پس از تشخیص خطر، سیستم به طور اتوماتیک درمان پیشگیرانه را در منطقه خطر فعال می نماید.

زخم های بستر در چهار مرحله ایجاد می شوند. زخم بستر سطح اول به صورت یک ناحیه قرمز رنگ روی پوست ظاهر می گردد. اینها به راحتی برای مثال، هنگام نشستن به صورت ضربدری، رشد می نمایند. از سوی دیگر، زخم های بستری سطح چهارم می توانند به میزان ای عمیق شوند که استخوان زیر ناحیه آشکار میگردد و فرد به درمان های جراحی احتیاج پیدا خواهد نمود.

زخم ها می توانند به سرعت ایجاد شوند و ممکن است در مراحل اولیه تشخیص آن سخت باشد. هدف این دستگاه پیشرفته به وسیله این پژوهشگران، شناسایی ایجاد زخم های بستری سطح 1 و 2 است. حداقل در ابتدا، این محصول برای استفاده خانگی برای گروه های در معرض خطر طراحی شده است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "درمان زخم بستر به یاری صفحات هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان زخم بستر به یاری صفحات هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید