در سفر به هند چه پولی ببریم؟ یورو، دلار یا روپیه؟

به گزارش بهترین وبلاگ، در سفر به هند چه پولی ببریم بهتر است؟

سرزمین هند با جاذبه های فرهنگی، تاریخی، تفریحی و … که دارد سالانه میلیون ها نفر از سرتاسر جهان را به خود جلب می کند. تورهای مثلث طلایی هند که شامل شهرهای دهلی، گوا و جیپور هستند و همین طور تور بمبئی-گوا طرفداران بسیار زیادی دارند و خیلی ها برای مسافرت و سپری کردن تعطیلات این مقاصد را انتخاب می کنند. اما یکی از اولین سوالاتی که برای مسافران هند پیش می آید این است که در سفر به هند چه پولی ببریم؟ آیا می توان ریال و ارز کشور خودمان را با خود برد و در آن جا آن را تبدیل به روپیه کرد؟ آیا بهتر است تمام پولمان را در همین ایران به روپیه تبدیل کنیم؟ یا آن که بهتر است بودجه سفر را به صورت دلار و یورو همراه ببریم؟ در این مطلب می خواهیم در این مورد صحبت کنیم و نظر کارشناسان، صرافی ها و تجربه مسافران را با شما در میان بگذاریم. امیدواریم این اطلاعات به شما کمک کند سفری لذت بخش تر و بی دغدغه تر را در هند داشته باشید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

در سفر به هند چه پولی ببریم؟ یورو، دلار یا روپیه؟

واحد پول هند

برای این که بتوانیم به طور کامل به پرسش در سفر به هند چه پولی ببریم پاسخ بدهیم لازم است ابتدا در مورد واحد پول رسمی هند صحبت کنیم. واحد پول رسمی کشور هند، روپیه است که از 100 پیسه تشکیل می شود. این پول علاوه بر هند در کشورهای نپال و بوتان هم پذیرفته شده است. با ارزش ترین اسکناس هند، دو هزار روپیه است و کم ارزش ترین سکه هم 50 پیسه است. جالب است بدانید که واحد پول رسمی هند به خاطر سکه های نقره ای (روپیا) که توسط سلطان شیر شاه سوری در قرن 16 ضرب شد به این اسم نامیده می شوند. قبلا برای شناختن واحد پول هند از Rs استفاده می شد، اما از سال 2010 روپیه با علامت ₹ شناخته می شود و این علامت به عنوان نشان رسمی واحد پول هند معرفی شده است. با این حال هنوز هم روپیه با علامت Rs کاربرد دارد و این علامت همچنان در برخی کسب و کارها استفاده می شود.

دسته بندی اسکناس های هندی

اگر می خواهید به هند سفر کنید و می خواهید بدانید که در سفر به چه پولی ببریم لازم است تا حدودی با دسته بندی پول و اسکناس های هندی آشنا شوید. در حال حاضر دسته بندی اسکناس ها و پول هند عبارتند از:

  • اسکناس 1 روپیه که با رنگ صورتی و سبز تعیین می شوند.
  • اسکناس 5 روپیه با رنگ سبز
  • اسکناس 10 روپیه با رنگ نارنجی
  • اسکناس 20 روپیه به رنگ قرمز
  • اسکناس 50 روپیه به رنگ بنفش
  • اسکناس 100 روپیه به رنگ بنفش
  • اسکناس 200 روپیه به رنگ زرد
  • اسکناس 500 روپیه به رنگ قهوه ای
  • اسکناس 2000 روپیه به رنگ صورتی

البته لازم به ذکر است که اسکناس های 1 و 5 روپیه ای کاربرد کمتری دارند و بیشتر سکه های معادل این مقدار رایج و متداول هستند. با این حال، هنوز هم ممکن است هنگام خرید در هند با این اسکناس ها روبرو شوید.

سکه های هندی

همان طور که گفتیم 1 روپیه از 100 پیسه تشکیل می شود که این مقادیر خرد به صورت سکه ضرب می شود. در هند می توانید سکه های 50 پیسه که معادل نیم روپیه است و کم ارزش ترین واحد پول هند است را مشاهده کنید. علاوه بر این، سکه های 1، 2، 5 و 10 روپیه ای هم به وفور وجود دارند و برای خریدهای جزئی مثل کرایه ریکشا، خرید چای و غذاهای خیابانی استفاده می شوند.

در سفر به هند چه پولی ببریم؟

خب می رسیم که به بحث اصلی و این که در سفر به هند چه پولی ببریم. باید بدانید که واحد پولی ما (ریال) در هند چندان شناخته شده نیست و به همین دلیل نمی توان آن را مثل دلار و یورو در خرید و فروش ها استفاده کرد. به همین دلیل لازم است که هزینه سفرتان را از ریال تبدیل کنید و به صورت غیر ریالی با خود ببرید.

ممکن است فکر کنید اگر مستقیما در صرافی های ایران پولمان را به روپیه تبدیل کنیم بهتر است. اما اصلا چنین کاری را توصیه نمی کنیم. چرا؟ چون در صرافی های ایران نمی توانید تبدیل ریال به روپیه را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه انجام بدهید و این کار اصلا به صرفه و اقتصادی نیست.

پس چاره چیست؟ در سفر به هند چه پولی ببریم بهتر و به صرفه تر است؟ بهترین کار این است که هزینه سفرتان را به یکی از ارزهای دلار یا یورو تبدیل کنید و بعد در هند آن را به روپیه تبدیل کنید. با وجودِ ارائه ارز مسافرتی به مسافران هند، تا حدودی طبیعی است که اکثر مسافران بودجه سفرشان را به دو صورت دولار یا یورو همراه ببرند. اما اگر علاوه بر مقدار ارز مسافرتی که به هر مسافر ارائه می شود قصد دارید پول بیشتری برای خرید و … همراه ببرید آن را هم در صرافی های ایران به دلار یا یورو تبدیل کنید و بعد در هند آن را به روپیه تبدیل کنید.

آیا می توان همه پولمان را در فرودگاه های هند به روپیه تبدیل کنیم؟

در سفر به هند و شهرهای مختلف و توریستی اش مثل دهلی، بمبئی و آگرا، شما از همان لحظه بدو ورود به فرودگاه نیاز به روپیه خواهید داشت. البته اگر با تور هند به این کشور سفر می کنید و ترانسفر فرودگاهی هم به شما ارائه می شود نیازی به این کار ندارید. اما در غیر این صورت برای پرداخت هزینه تاکسی و رفتن از فرودگاه به هتل و محل اقامتگاه نیاز به روپیه دارید. البته شاید برخی تاکسی ها از شما دلار هم دریافت بکنند، اما چون اغلب راننده ها پول خرد ندارند ممکن است سرتان کلاه برود و هزینه را گران تر حساب کنند. بنابراین پیشنهادمان این است که از همان فرودگاه پولتان را به روپیه تبدیل کنید.

اما نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که به هیچ وجه تمام پولتان را در فرودگاه به روپیه تبدیل نکنید. صرافی های داخل فرودگاه در مقایسه با صرافی های سطح شهر تبدیل ارز را با قیمت بالاتری حساب می کنند و به همین دلیل اگر بخواهید تمام پولتان را در همان فرودگاه تبدیل کنید به ضررتان تمام می شود. پیشنهاد می کنیم در حدی که نیاز دارید (برای پرداخت هزینه تاکسی و خورد و خوراک و …) مقداری از پولتان که به صورت دلار یا یورو است را در فرودگاه به روپیه تبدیل کنید. بعد وقتی به هتل رسیدید می توانید در سطح شهر صرافی های متعددی را پیدا کنید که پولتان را با قیمتی بهتر و مقرون به صرفه تر به روپیه تبدیل می کنند. البته در شهرهای بزرگ هند مثل دهلی و بمبئی، بسیاری از فروشگاه ها از شما دلار و یورو هم قبول می کنند. اما در هر صورت پیشنهادمان این است که پولتان را به روپیه تبدیل کنید.

هند کشوری بزرگ است و هر نقطه از آن جاذبه های بی نظیری دارد. در حال حاضر که در فصل زمستان به سر می بریم بهترین زمان سفر به هند است و تورهای مختلفی به مقاصد مثلث طلایی هند (دهلی، آگرا و جیپور) و همین طور مقصد رویایی و ساحلی بمبئی-گوا برگزار می شود. برای این که در مورد تورهای ارائه شده توسط آژانس بهترین وبلاگ اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با شماره 8540 تماس بگیرید تا به صورت کامل توسط کارشناسان ما راهنمایی بشوید. امیدواریم سفر دلپذیر و خوبی را در هند تجربه کنید.

منبع: الی گشت

به "در سفر به هند چه پولی ببریم؟ یورو، دلار یا روپیه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به هند چه پولی ببریم؟ یورو، دلار یا روپیه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید