ریشه یابی قتل رومینا توسط پدر ، هشدار درباره آثار حضور دختران نوجوان در فضای مجازی

به گزارش بهترین وبلاگ، رومینا اشرفی دختر 14 ساله طالشی هفته گذشته در خانه توسط پدر خود به قتل رسید. قتل های خانوادگی که کمابیش در کشور ما رخ میدهد ریشه در مسائل خانوادگی و اختلافات اجتماعی دارد.

ریشه یابی قتل رومینا توسط پدر ، هشدار درباره آثار حضور دختران نوجوان در فضای مجازی

مجید ابهری آسیب شناس و رفتار شناس اجتماعی در مصاحبه با خبرنگار بهترین وبلاگ یکی از عوامل قتل های خانوادگی را ضعف در مدیریت خشم دانست و بیان نمود: برای آنالیز و ریشه یابی اینگونه قتل ها باید به تاریخچه خانواده برگشت. اعتیاد یا ناتوانی در کنترل خشم از عوامل داخلی این قتل هاست.

ابهری قتل های ناموسی را شعبه ای از جنایات خواند که توسط برادر یا شوهر نسبت به زنان خانواده اتفاق میافتد و دلایلی مانند خیانت یا سرپیچی از قوانین خانواده دارد.

این آسیب شناس با تجربه 5 سال سرپرستی در مرکز جمع آوری و نگهداری دختران فراری دلایل فرار از خانه را اینطور توضیح داد: این فرارها عمدتا به دلیل روابط عاطفی یا سخت گیری والدین یا ازدواج هایی است که مورد قبول خانواده نیست.

مجید ابهری علت شناسی اینگونه قتل ها را در گسترش فضای مجازی و دوستی هایی خواند که در این فضا اتفاق میافتد.

وی عشق به وجود آمده بین رومینا و پسر 35 ساله را بر اساس فریب و دروغ خواند و گفت: از نظر رفتار شناسی در خانواده هایی که دختران کمبود محبت پدر و برادر خود را دارند به سمت اظهار علاقه مردان دیگر کشیده می شوند.

منبع: جام جم آنلاین

به "ریشه یابی قتل رومینا توسط پدر ، هشدار درباره آثار حضور دختران نوجوان در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریشه یابی قتل رومینا توسط پدر ، هشدار درباره آثار حضور دختران نوجوان در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید