مراحل سوار شدن به هواپیما در پروازهای داخلی

به گزارش بهترین وبلاگ، مراحل سوار شدن به #هواپیما در پروازهای داخلی یکی از نکات ضروری #سفر های هوایی به شمار می آید. در این مطلب فهرستی از نکات و مدارک لازم برای سوار شدن به هواپیما در پروازهای داخلی را مرور می کنیم.

مراحل سوار شدن به هواپیما در پروازهای داخلی

مراحل سوار شدن به هواپیما در پروازهای داخلی یکی از نکات ضروری سفر به شمار می آید. در این مطلب فهرستی از مدارک لازم برای سوار شدن به هواپیما و مدارک لازم برای سفرهای داخلی را مرور می کنیم، وارد فرودگاه می شویم، بارهای مان را تحویل می دهیم، بلیت را ارائه می کنیم و سایر کارها را انجام می دهیم تا روی جایگاه مان در هواپیما بنشینیم.

نکات پیش از حضور در فرودگاه

1. بلیت هواپیما را می توانید به صورت آنلاین از سایت های فروش بلیط هواپیما بخرید و یا برای تهیه آن به سراغ آژانس های هواپیمایی و کانترهای موجود در فرودگاه بروید. با وجود آنکه با استفاده از کد ملی می توانید کارت پرواز خود را بگیرید، باز هم بد نیست که پرینت بلیت خود را به همراه داشته باشید و یا فایل آن را در گوشی تان ذخیره کنید.

2. جایگاه شما به هنگام ارائه بلیت در فرودگاه تعیین می گردد و امکان انتخاب آن به وسیله شما وجود ندارد.

3. مدارک لازم را نباید فراموش کنید و قبل از حرکت به سمت فرودگاه از به همراه داشتن آن ها اطمینان حاصل کنید. این مدارک عبارتند از: بلیت و کارت ملی.

4. حدود 1 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید. زمان انتها پذیرش مسافر در پروازهای داخلی، 20 دقیقه قبل از پرواز است و در صورت حضور در فرودگاه کمتر از 20 دقیقه مانده به پرواز، مسئولان می توانند بلیت شما را باطل نمایند.

5. بلیت شما به هر مقصدی که باشد، به یک شرکت هواپیمایی خاص تعلق دارد که نامش روی بلیت تان درج شده است. این نام را به خاطر بسپارید چرا که در همه مراحل به کارتان می آید.

6. برای بستن چمدان و برداشتن وسایل به میزان بار مجاز که در بلیت درج شده است توجه کنید. اگر بارتان بیش از این میزان باشد باید آن را کاهش داده یا جریمه اش را بپردازید.

7. موارد ممنوعه را بر اساس قوانین فرودگاه مبدا و مقصد چک کنید تا آن ها را به همراه نداشته باشید.

8. یک کیف کوچک را برای مدارک و وسایل ضروری تان در نظر بگیرید تا آن ها را با خود به داخل هواپیما ببرید. با تحویل بار در فرودگاه دیگر تا رسیدن به مقصد، هیچ گونه دسترسی به محتویاتی که تحویل داده اید، ندارید.

ورود به فرودگاه

بر روی بلیت، نام فرودگاهی که پرواز از آنجا صورت می گیرد نوشته شده است. در فرودگاه های بزرگ چند ترمینال وجود دارد که بسته به شرکت هواپیمایی و مقصدتان، باید به یک ترمینال خاص مراجعه کنید. در فرودگاه های بزرگی مانند مهرآباد تهران، این مساله را باید حتما مورد توجه قرار دهید چرا که اگر به ترمینال اشتباهی بروید ممکن است فرصت مراجعه به ترمینال صحیح را نداشته باشید و از پرواز جا بمانید.

عبور از بازرسی در ورودی

پس از عبور از در ورودی باید همه وسایل خود اعم از چمدان، کیف کوچک، ساک و ... را بر روی نقاله بگذارید تا مورد بازرسی قرار گیرند. سپس خودتان را مورد بازرسی بدنی قرار می دهند و از گیت بازرسی عبور می کنید. در صورت نبود کالای ممنوعه و مشکوک، چمدان و وسایل تان را تحویل می گیرید و می توانید بقیه مراحل را ادامه دهید.

مراجعه به کانتر شرکت هواپیمایی (Check-in)

به کانتر مربوط به شرکت هواپیمایی مراجعه کنید و با ارائه بلیت یا شماره ملی یا رفرنس پرواز که بر روی بلیت درج شده است، کارت پرواز خود را بگیرید. در کارت پرواز شماره جایگاه شما درج شده است.

برای پیدا کردن کانتر نگران نباشید، نام شرکت های هواپیمایی آن قدر درشت نوشته شده اند که با کمی جستجو و حتی پرسش از ماموران فرودگاه به راحتی آن ها را می یابید. می توانید منتظر شوید تا به وسیله بلندگوها مسافران را برای مراجعه به کانتر مربوطه فرا بخوانند ولی بهتر از پیش از این، برای اطمینان خاطر کانتر مربوطه را پیدا کنید تا دچار سردرگمی نشوید.

بارهای تان را به کانتر تحویل دهید تا آن را وزن نمایند. اگر وزن بار شما بیش از حد مجاز باشد باید آن را کم کنید و یا نسبت به پرداخت جریمه اقدام کنید.

سرویس پذیرش یا Check-in آنلاین

بعضی شرکت های هواپیمایی این کار را آسان نموده و Check-in را به صورت آنلاین و به وسیله وب سایت شان انجام می دهند. اینجا در مسیرهای داخلی این خدمت تنها برای مسافران خروجی از فرودگاه مهرآباد تهران، کرمان، شیراز، اهواز، زاهدان، قشم، ساری، بندر عباس، مشهد، خرم آباد، ایلام، سیرجان، اصفهان، بجنورد و بم امکان پذیر است. این کار را نمی توانید در مسیرهای داخلی به کیش، عسلویه و خارک انجام دهید.

استفاده از سرویس پذیرش آنلاین از 24 ساعت تا 90 دقیقه قبل از زمان پرواز امکانپذیر است. البته مراجعه به کانتر برای تحویل بار و وزن کشی آن لازم است.

بازرسی نهایی و سالن انتظار

پس از گرفتن کارت پرواز، به سمت سالن انتظار بروید.

پیش از ورود به سالن انتظار دو مرحله بازرسی را باید پشت سر بگذارید؛ مرحله اول کنترل کارت پرواز و کارت ملی و تطابق تعیینات آن ها و مرحله دوم بازرسی بدنی و باری که قرار است با خود به بخش مسافران در پرواز ببرید.

پس از پشت سر گذاشتن بازرسی ها وارد سالن انتظار می شوید و باید منتظر بمانید تا زمان پرواز برسد.

از بلندگوهای سالن نام مقصد، شرکت هواپیمایی و ساعت پروازتان به همراه خروجی که باید به آن مراجعه کنید خوانده می گردد. پس از شنیدن این عناوین، به خروجی مورد نظر بروید.

کارت پرواز را به مامور مربوطه تحویل دهید؛ او بخشی از کارت را جدا می نماید و بخش دیگر را به شما می دهد که باید تا زمان گرفتن بارها در مقصد آن را نزد خود نگه دارید.

در فرودگاه های بزرگ اتوبوس هایی شما را به پای پرواز می رسانند اما در فرودگاه های کوچک خودتان تا هواپیما می روید.

ورود به هواپیما

پس از ورود به هواپیما با استفاده از کارت پروازی که در دست تان است، جایگاه تان را بیابید. در این مورد می توانید از مهمانداران یاری بگیرید.

سر جای تان بنشینید و منتظر بلند شدن هواپیما از زمین (تیک آف) باشید. حتما به نکاتی که مهمانداران به شما می گویند توجه کنید و نسبت به بستن کمربند توجه نشان دهید.

منبع: دنیای سفر

به "مراحل سوار شدن به هواپیما در پروازهای داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل سوار شدن به هواپیما در پروازهای داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید