موزه های فوق العاده تاریخ در دنیا (بخش اول)

به گزارش بهترین وبلاگ، آشنایی با موزه های فوق العاده تاریخ در دنیا

موزه ها از آن دسته از جاذبه های توریستی هستند که نشان از قدمت و اعتبار تاریخی کشورها دارند. در واقع گردشگرانی که در پی قدمت، تاریخ کهن و نشانه های تصویری آنها هستند غالبا سر از موزه ها در می آورند. اگر از این دسته از مسافرها هستید و گذشتگان تاریخ سرزمین ها برای تان اهمیت دارد در این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا با معرفی شش موزه برتر دنیا، شما را به اعماق تاریخ ببریم.

موزه های فوق العاده تاریخ در دنیا (بخش اول)

1. موزه آکروپولیس، یونان

این موزه، بزرگترین موزه یونان و یکی از مهمترین موزه های دنیا از لحاظ آثار مربوط به تمدن یونان باستان به شمار می رود. موزه آکروپولیس بخش بزرگی از گنجینه و آثار باستانی و اکتشافات مجموعه تاریخی آکروپولیس را در خود جای داده است. موزه تازه آکروپولیس در 400 متری موزه قدیم، در سال 2009 میلادی افتتاح شد.

2. موزه اورسی، فرانسه

موزه اورسی از معروف ترین موزه های پاریس و یکی از موزه های مهم نقاشی و مجسمه سازی دنیا است. بنای این موزه در ساحل چپ رود سن و محل قبلی ایستگاه قطار پاریس است. این موزه محل نگهداری آثار هنری فرانسه مربوط به سال های 1848 تا 1914 بوده است. آثار موجود در این موزه شامل نقاشی، مجسمه، عکس و مبلمان می گردد. مهمترین دلیل معروفیت این موزه ، مجموعه های سبک امپرسیونیسم از جمله آثار کلودمونه و رنوار است. بسیاری از این آثار قبل از افتتاح این موزه در سال 1986 در موزه ژودوپوم، موزه لوور و موزه ملی هنر مدرن نگهداری می شدند.

ساختمان این موزه در ابتدا در سال 1939 به عنوان ایستگاه قطار استفاده می شد. اما به دلیل مناسب نبودن برای قطار ، تغییر کاربری داد. در سال های جنگ دنیای دوم نیز قسمتی از این ساختمان به عنوان مرکز پست استفاده می شد و در نهایت دولت فرانسه در سال 1977 تصمیم به تبدیل این بنا به موزه گرفت. امروزه مساحت موزه اورسی که در سال 1986 به وسیله فرانسیس میتراند رئیس جمهور فرانسه افتتاح شد در حدود 45 هزار متر مربع است.

3. موزه لوور، فرانسه

موزه لوور در شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده است و بیش از 35 هزار اثر هنری را در هشت بخش مختلف خود جای داده است. موزه لوور از سال 1973 میلادی تا امروز به عنوان موزه عمومی فعال بوده است، فعالیت موزه لوور روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ بوده است و آثار بسیاری در این زمینه ها در این موزخ به معرض نمایش گذاشته شده اند که از جمله می توان به لوح همورابی، تابلوی بانوی صحنه ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی اشاره نمود.

منبع: الی گشت

به "موزه های فوق العاده تاریخ در دنیا (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه های فوق العاده تاریخ در دنیا (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید