نقش مهدی طارمی در 900 تایی شدن پرسپولیس

به گزارش بهترین وبلاگ، پرسپولیس پیروز شد تا مس رفسنجان را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد. این چهارمین بردی است که پرسپولیس در این فصل با این نتیجه کسب می نماید. پرسپولیس با این آمار با عبور از استقلال و مس رفسنجان با 31 گل زده صاحب برترین خط حمله لیگ شد. این برترین آمار هجومی پرسپولیس تا خاتمه هفته بیستم، از لیگ هشتم تا به امروز است.

نقش مهدی طارمی در 900 تایی شدن پرسپولیس

پرسپولیس با این 3 گل مجموع گل زده اش به 900 رسید و پس از استقلال و سپاهان سومین تیمی لقب گرفت که تعداد گل زده اش به این حد نصاب رسیده است. به همین بهانه آمار جالبی از 900 گل پرسپولیس مرور شده است.

علیپور و طارمی روی هم 100 گل

دو گلزن اول پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هم اکنون در لیگ پرتغال شاغل هستند. علی علیپور با 55 گل برترین گلزن این تیم است و مهدی طارمی با 45 گل در جایگاه دوم واقع شده است. این دو بازیکن که نقش به سزایی در پیروزیت پرسپولیس در عصر طلایی اش داشته اند به تنهایی 100 گل از 900 گل این تیم در لیگ برتر را به ثمر رساندند. پس از علیپور و طارمی، کریم باقری و جواد کاظمیان جای دارند که 29 گل برای این تیم زده اند.

در بین بازیکنان حال حاضر پرسپولیس، بازیکنی بین 10 گلزن برتر تاریخ این باشگاه قرار ندارد، اما مهدی ترابی، مهدی عبدی و کمال کامیابی نیا 19 گله هستند و هر کدام از این ها که زودتر به 20 گل برسد در زمره یکی 10 از گلزن تاریخ باشگاه قرار خواهد گرفت.

رحمتی و پیکان حریفان دلخواه پرسپولیس

پیکان آمار خاصی مقابل پرسپولیس دارد. این تیم رکورددار بیشترین باخت یک تیم مقابل تیم دیگر در تاریخ لیگ برتر است که این رکورد را برابر پرسپولیس به ثبت رسانده است. پیکان 61 گل از پرسپولیس خورده که این بیشترین تعداد گلی است که تیمی از تیم دیگر در تاریخ لیگ برتر دریافت نموده است. پس از پیکان، ذوب آهن با 59 گل و سایپا با 56 گل خورده تیم هایی هستند که بیشترین گل خورده را مقابل پرسپولیس دارند

2 دروازه بان رکورددار بیشترین گل خورده مقابل پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هستند که در حقیقت هیچ دروازه بانی این مقدار که این 2 سنگربان از پرسپولیس گل نخورده اند از تیمی گل دریافت ننموده اند. مهدی رحمتی که رکورددار بیشترین کلین شیت در تاریخ لیگ برتر است 32 بار دروازه اش به وسیله پرسپولیس باز شده و یکی از این 2 دروازه بان است. دروزاه بان دیگر شهاب گردان است. این بازیکن مقابل پرسپولیس یک آمار خاص دیگر هم دارد. این بازیکن 18 بار برابر پرسپولیس قرار گرفته و در هیچ مسابقه پیروز به بسته نگه داشتن دروازه اش نشده است. این بیشترین تعداد مسابقه ای است که در تاریخ لیگ برتر، یک دروازه بان برابر یک تیم کلین شیت ننموده است. رحمان احمدی هم با خوردن 28 گل در رده سوم دروازه بان هایی که بیشترین گل خورده را مقابل پرسپولیس دارد جای گرفته است.

فوتبال 360

منبع: فرارو

به "نقش مهدی طارمی در 900 تایی شدن پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش مهدی طارمی در 900 تایی شدن پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید