نقض قرنطینه و سفر 6 هزار بیمار کرونا در یک روز

به گزارش بهترین وبلاگ، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس ردیابی بیماران مبتلا به ویروس کرونا فقط در روز سوم فروردین 1400، تعداد 6 هزار و 244 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا، شرایط قرنطینه در منزل را نقض نموده و از 20 کیلومتر تا 1000 کیلومتر سفر رفته اند.

نقض قرنطینه و سفر 6 هزار بیمار کرونا در یک روز

علی رضا رییسی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره نقض قرنطینه توسط بیماران مبتلا به ویروس کرونا اضافه کرد: بعضی افراد نه تنها پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند، بلکه با وجود تست مثبت کرونا و اطلاع از بیماری خود، قرنطینه را ترک می نمایند و این بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از افراد تست مثبت کرونا دارند و فقط در یک روز بیش از هزار کیلومتر جابه جا شده اند. این به معنی نقض حقوق دیگران است. وقتی کسی می داند که به ویروس کرونا مبتلاست و به او توصیه شده در خانه در قرنطینه بماند و سفر رفته، بیماری را با خود به شهرهای دیگر منتقل می نماید.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سفر بیشتر به شهرهای آبی و زرد اجرا شده و جابه جایی این افراد مبتلا به شهرهای آبی و زرد می تواند منجر به تغییر شرایط شهرها به نارنجی و قرمز گردد.

جزییات سفرهای افراد مبتلا به کرونا

رییسی اظهار کرد: از میان افراد مبتلا به ویروس کرونا، فقط در روز سوم فروردین 1400، تعداد 7 نفر بیش از 1000 کیلومتر، 32 نفر بیش از 500 کیلومتر، 605 نفر بیش از 100 کیلومتر، 579 نفر بیش از 50 کیلومتر، هزار و 344 نفر بیش از 20 کیلومتر و 3 هزار و 677 نفر تا 20 کیلومتر سفر رفته و قرنطینه را نقض نموده اند.

وی ادامه داد: میزان مسافرت ها با وجود توصیه هایی که اجرا شده، با حجم زیادی اجرا شده است. همچنان توصیه وزارت بهداشت این است که با شیوع ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی که در حال حاضر در 31 استان وجود دارد، سفر انجام نگردد.

احتمال خیز جدید کرونا در اواخر فروردین

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: جابه جایی ها و سفرها می توانند باعث انتقال ویروس کرونا به مناطق دیگر گردد. در کمتر از یک هفته گذشته تعداد زیادی از شهرها تغییر شرایط داده و از نارنجی به قرمز یا از زرد به نارنجی تبدیل شدند.

وی ادامه داد: اگر سفرها همچنان اجرا شده و به توصیه های بهداشتی توجهی نگردد، خطر خیز جدید بیماری کرونا در اواخر فروردین 1400 وجود دارد.

جریمه و مجازت برای بیمارانی که نقض قرنطینه نموده اند

رییسی اظهار کرد: نقض قرنطینه جرم بسیار سنگینی است. این افراد نیز به مراجع قضایی معرفی شده و جریمه ها و مجازات هایی که در ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده برای آنها اعمال خواهد شد.

وی اعلام کرد: خواهش ما این است که مردم سفر نروند. همچنین کسانی که می دانند به ویروس کرونا مبتلا هستند، به هیچ عنوان نباید منزل و قرنطینه را ترک نموده و در جاده ها حرکت و ویروس کرونا را به مناطق دیگر منتقل نمایند.

منبع: فرارو

به "نقض قرنطینه و سفر 6 هزار بیمار کرونا در یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقض قرنطینه و سفر 6 هزار بیمار کرونا در یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید