همه چیز درباره بیمه مسافرتی

به گزارش بهترین وبلاگ، تمامی همسفران ما به وسیله شرکت خبرنگاران تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار می گیرند و سفری مطمئن با این بیمه ها تجربه خواهند کرد؛ اما با این حال، توصیه ما به مسافران مان این است که همواره دفترچه بیمه خود را همراه داشته باشند. در ادامه در خصوص اهمیت و سابقه بیمه بخوانید.

همه چیز درباره بیمه مسافرتی

چرا بیمه در سفر اهمیت دارد؟

شما هرگز نمی توانید سلامتی خود را حتی زمانی که در منزل یا محل کار هستید پایدار بدانید. یک نسیم ساده زمانی که شما استحمام نموده اید، می تواند موجب سرماخوردگی گردد. در سفر نیز ممکن است شما نیازمند دارویی باشید و یا ممکن است به خاطر کسالتی جزئی، مجبور باشید دقایقی را به درمانگاه بروید. در اثر مسمومیت های غذایی و حتی حساسیت های فصلی نسبت به گردهای معلق در هوا ممکن است شما را وادار به خرید داروهای ضد حساسیت کند. پیشنهاد ما این است که در سفر، حتماً دفترچه بیمه خود را همراه داشته باشید.

آیا سابقه بیمه در ایران را می دانید؟

بیمه مردم در ایران از دوره کیقباد (حدود پنج هزار سال پیش) شروع شده است. در این دوره اگر کسی دچار آسیب می شد باید به او تاوان یا بیمه داده می شد که به بیمه، تاوان و به بیمه شدگان دریغمندان می گفتند. پادشاهی کیقباد برابر دوره ای است که در ایران پادشاهی های کوچک (ملوک الطوایفی) پدید آمده بود. ایرانیان در آن موقع دریافتند که زیر یک درفش و یک حکومت مرکزی بودن بسیار بهتر است و در برابر دشمنان یارای مقاومت بیشتری دارند؛ به همین علت از میان خود یک شاه انتخاب کردند که بر بقیه حکومت می کرد و شاهنشاه خوانده می شد. در آن موقع کیقباد نماد شاهی بود که تمام ایران به فرمانش بودند. یکی از این فرمان ها پرداخت بیمه به آسیب دیدگان بوده است. در زمان پادشاهی کیقباد اگر کسی دچار آسیب می شد یا خانه اش آتش می گرفت یا کشتزارش با خشک سالی بی ثمر می ماند باید به او تاوان یا بیمه داده می شد.

نخستین اداره بیمه در ایران

واژه بیمه نخستین بار در منابع فارسی در تحفه العالم عبدالطیف شوشتری به معنای اطمینان دادن به شخص به کار رفته است و محمد تعیین آن را بر گفته از بیما، یک واژه هندی یا اردو، می داند. نخستین بار ناصرالدین شاه در 1270 خورشیدی امتیازنامه ای را با عنوان تأسیس اداره حمل ونقل و سازمان بیمه در ایران به لازار پولیاکف روسی واگذار کرد که به اجرا درنیامد. سپس در دوران احمدشاه قاجار، به سال 1289 خورشیدی دو بنیاد روسی نادژا و کافکاز مرکوری (به معنای مریخ قفقاز) فعالیت های بیمه ای خود را شروع کردند. آرام آرام شرکت های خارجی دیگری در ایران به راه افتاد که تا 25 سال بازار بیمه ایران را در دست داشتند و در سال 1314 دست کم 29 شرکت بیمه خارجی در ایران فعالیت داشتند. از میان آن ها، دو شرکت اینگستراخ و یورکشایر از همه فعال تر بودند و تا پیروزی انقلاب اسلامی به کار پرداختند. در سال 1314 خورشیدی، به تلاش الکساندر آقایان و علی اکبر داور، شرکت سهامی بیمه ایران با سرمایه دولتی 20 میلیون ریال تشکیل شد.

بیمه های مسافرتی بهترین وبلاگ

با توجه به اینکه حادثه در سفر خبر نمی نماید، اهمیت بیمه در سفر دوچندان می گردد. بهترین وبلاگ نیز با توجه به اهمیت این موضوع مسافرانش را در سفرهای داخلی و خارجی بیمه می نماید. گرچه این بیمه ها هزینه سفر را افزایش می دهند، اما جان و مال شما را در قبال حوادث غیرمترقیه ایمن می نمایند. حوادثی مثل بیماری، گم شدن کیف پول یا چمدان، تصادفات احتمالی یا حوادث طبیعی. در مطلب سفری مطمئن با بیمه های مسافرتی در خصوص بیمه های مسافرتی بیشتر بخوانید.

تهیه و تدوین: تحریریه بهترین وبلاگ

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "همه چیز درباره بیمه مسافرتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره بیمه مسافرتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید