چگونه از تب کریمه کنگو پیشگیری کنیم؟

به گزارش بهترین وبلاگ، تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که در حیوانات اهلی علامت خاص ندارد، اما می تواند به انسان منتقل و گاهی باعث مرگ بیمار گردد.

چگونه از تب کریمه کنگو پیشگیری کنیم؟

به گزارش باشگاه بهترین وبلاگ، این بیماری یا به وسیله کنه و یا به وسیله کشتار در فضایی خارج از کشتارگاه به انسان منتقل می گردد. در صورت انتشار با کنه با کوچکترین گزشی، این خون آلوده از کنه به انسان منتقل می گردد؛ به این ترتیب کسانی که در دامداری و فضایی که مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

راه های پیشگیری از تب کریمه کنگو:

یکی از راه های پیشگیری از شیوع این بیماری قرار دادن گوشت به مدت 24 ساعت و اجزای داخلی دام تا 72ساعت در فضای سرد فریزر است که اثرات آن به خودی خود و بر اثر فعل و انفعالات از بین خواهد رفت. مصرف نمایندگان برای خرید دام و ذبح شرعی از مراکز در نظر گرفته شده اقدام نمایند.

راه های انتقال بیماری تب کریمه کنگو:

تب کریمه کنگو با علائم تب، سردرد شدید، درد عضلانی و استخوانی، حالت تهوع، اسهال و استفراغ بروز می نماید.

بیماران غافل از خطر جدی، آن را با بیماری های دیگر اشتباه می گیرند. خونریزی در دهان، لثه، دستگاه تناسلی و وجود خون در ادرار نشان دهنده ابتلا به بیماری است که متاسفانه بعد از علائم اولیه در بیمار، مشهود می گردد.

مردم از مصرف گوشت های گرم صرف نظر نمایند

با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور مبنی بر انتشار بیماری تب کریمه کنگو در شهر های مختلفی همانند اصفهان، ایرانشهر و سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه می گردد از مصرف گوشت های گرم جیگر و کلیه های گوسفندان جداً خودداری نمایند. تمامی محصولات گوشتی مربوط به دام را از کشتارگاه ها و قصابی های مجوز دار تهیه نمایند.

منبع: فرارو

به "چگونه از تب کریمه کنگو پیشگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از تب کریمه کنگو پیشگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید