کاروانسرای ینگی امام احیا می گردد

به گزارش بهترین وبلاگ، خبرنگاران/البرز معاون میراث فرهنگی البرز گفت: منتظر اختصاص اعتبار برای بازسازی و احیای کاروانسرای ینگی امام هشتگرد هستیم.

کاروانسرای ینگی امام احیا می گردد

مهناز طاهری در گفت وگو باخبرنگار بهترین وبلاگ، اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام هشتگرد ظرفیت های زیادی دارد که تا به امروز مغفول مانده است.

وی ادامه داد: بسیاری از گردشگران استان حتی نام این کاروانسرا را نشنیده اند که این امر ضرورت معرفی بهتر این اثر تاریخی را بیشتر می نماید.

معاون میراث فرهنگی البرز اضافه کرد: هم اکنون این کاروانسرا شرایط چندان مساعدی نداشته و به بازسازی و احیاء احتیاج دارد.

این مسئول شرح داد: برای بازسازی این اثر احتیاجمند جذب اعتبار مناسب هستیم، چون بدون اعتبار هیچ اقدامی نمی توان انجام داد.

معاون میراث فرهنگی البرز با اشاره به این که این کاروانسرا قابلیت تبدیل به یک مکان گردشگری و تفریحی مناسب را دارد، اضافه کرد: اگر اعتبار جذب گردد عملیات مرمت این اثر به خاتمه برسد، میراث فرهنگی می تواند اقدامات واگذاری چند ساله آن را به بخش خصوصی انجام دهد.

طاهری گفت: طب چند سال گذشته این اقدام در مورد کاروانسرای شاه عباسی نیز اجرا شده و نتیجه آن رونق حضور گردشگران در این اثر تاریخی بوده است.

وی اعلام نمود: هم اکنون حال کاروانسرای شاه عباسی خوب است و بخش خصوصی با راه اندازی یک رستوران در این مرکز و اجرای برنامه های متنوع باعث شده مردم با این مجموعه آشتی نمایند.

معاون میراث فرهنگی البرز اظهار امیدواری کرد همین اتفاق در مورد کاروانسرای ینگی امام هم بیفتد تا شاهد جان دریافت یکی دیگر آثار تاریخی استان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاروانسرای ینگی امام احیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای ینگی امام احیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید