ایجاد محیط کسب و کار مناسب احتیاج اصلی شرکت های دانش بنیان است

به گزارش بهترین وبلاگ، سورنا ستاری بعدازظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی رشت در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در حوزه اقتصاد دانش بنیان بیش از هر چیز دیگری نیازمند یک محیط کسب و کار مناسب هستیم.

ایجاد محیط کسب و کار مناسب احتیاج اصلی شرکت های دانش بنیان است

ستاری با اشاره به اینکه حمایت مالی یکی از المان های محیط های کسب و کار بوده ولی قطعا برای رشت اقتصاد دانش بنیان کافی نیست، اضافه کرد: در همین راستا حدود هزار و 800 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه برای چند ماه باقیمانده سال برای این شرکت ها در نظرگرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه به صورت معمول صندوق های پژوهش و فناوری و نوآوری و شکوفایی همانند گذشته اقدامات لازم را انجام می دهند، گفت: آنچه که در حوزه اقتصاد دانش بنیان بیش از همه موارد مهم بوده ایجاد یک محیط کسب و کار مناسب د ر راستای توسعه و رشد این نوع از اقتصاد در کشور است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید براینکه در این حوزه سرمایه گذاری باید توسط بخش خصوصی انجام گردد، بیان نمود: شرکت های دانش بنیان بیش از هر چیز دیگری نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند. پرداخت تسهیلات به شرکت های تولیدی مهم و حائز اهمیت است ولی بیش از هر چیزی ایجاد محیط مناسب باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه آن چیزی که سبب شده تقریبا3 هزار و 600 شرکت دانش بنیان فعال در کشور سال گذشته بیش از 60 هزار میلیارد فروش داشته باشند وجود سرمایه گذاران بخش خصوصی بوده است، توضیح داد: در کنار همه این موارد حمایت دولت و پرداخت تسهیلات نیز می تواند نقشی در این رشد و توسعه داشته باشد.

ستاری اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال حدود 3 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک ها به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است که این میزان در انتها سال به بیش از 7 هزار میلیارد تومان خواهد رسید و رکوردی مناسبی برای حمایت از این شرکت ها محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایجاد محیط کسب و کار مناسب احتیاج اصلی شرکت های دانش بنیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد محیط کسب و کار مناسب احتیاج اصلی شرکت های دانش بنیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید