انستیتو ایفوی آلمان: مناقشات تجاری قدرت های بزرگ بر دوش اقتصاد جهانی سنگینی می نماید

به گزارش بهترین وبلاگ، انستیتو مالی ایفوی آلمان درباره عواقب تشدید مناقشات تجاری بین قدرت های بزرگ مالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرچمدار آن است بر شرایط اقتصاد جهانی هشدار داد.

انستیتو ایفوی آلمان: مناقشات تجاری قدرت های بزرگ بر دوش اقتصاد جهانی سنگینی می نماید

به گزارش گروه بین الملل بهترین وبلاگ به نقل از روزنامه ویرتشافتز ووخه آلمان، کارشناسان انستیتو مالی ایفوی آلمان پیامد مناقشات تجاری شکل گرفته یک افزایش بسیار ضعیف تر تجارت جهانی را پیش بینی می نمایند. به زعم آن ها این مناقشات تجاری می تواند منجر به یک جنگ ارزی گردد.

بر این اساس، جو اقتصاد جهانی در سه ماهه سوم امسال میلادی به دلیل مناقشات تجاری رو به وخامت گذاشته است. موسسه ایفوی آلمان این نتیجه را بر اساس آنالیز سه ماهه خود از بین 1200 متخصص از 116 کشور جهان انجام داده است.

کارشناسان این انستیتوی مالی مهم در آلمان شرایط را از شروع سال 2017 تا این اندازه منفی ارزیابی ننموده و انتظارات برای 6 ماه آینده را کاهش داده اند.

کلمنز فوئست، رئیس انستیتو ایفوی آلمان در این باره گفته است که تقویت مناقشات تجاری بر اقتصاد جهانی سنگینی می نماید. دو اقتصاد بزرگ جهان یعنی آمریکا و چین ماه هاست که یکدیگر را به اعمال تعرفه های بالا بر کالاها تهدید می نمایند. با توجه به کاهش ارزش پول چین انتظار وقوع یک جنگ ارزی هم می رود.

به گفته فوئست جو مالی در همه مناطق بدتر می گردد. در اقتصاد های پیشرفته و نوظهور و کشورهای در حال توسعه آسیایی کارشناسان ارزیابی شرایط و انتظارات را کاهش می دهند. در کشورهای مشترک المنافع مستقل و در خاورمیانه و شمال آفریقا هم که وضعیت مالی مطلوب نبوده است ارزیابی ها برای ماه های آینده بدون تغییر باقی مانده است.

کارشناسان انتظار یک رشد ضعیف تر تجارت جهانی را در این شرایط دارند.

به گفته رئیس انستیتو مالی ایفوی آلمان انتظارات تجاری در پایین ترین وضعیت خود از زمان شروع مناقشات تجاری در سال گذشته واقع شده است. همچنین در این شرایط فعالیت سرمایه گذاری و احتمالا مصرف خصوصی هم تضعیف می گردد.

رئیس جمهور آمریکا مناقشات تجاری گسترده ای را با چین و اتحادیه اروپا ایجاد نموده است. آمریکا می خواهد با اتحادیه اروپا بخصوص درباره تولیدات کشاورزی مذاکره کند اما اتحادیه اروپا خواستار این نیست و این مسئله بخصوص با مخالفت آشکار فرانسه همراه است.

دونالد ترامپ چندین بار در اظهارات مختلفی اروپا را به اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات خودرو تهدید نموده است.

پس از آنکه دولت ترامپ چندی پیش چین را متهم به نقض وعده های قبلی خود برای ایجاد اصلاحات ساختاری در فعالیت های مالی و تجاری کرد، تنش ها بین واشنگتن و پکن نیز بار دیگر به شدت بالا گرفته است.

آمریکا بعدا تعرفه های 25 درصدی علیه 200 میلیارد دلار از واردات کالاهای چینی اعمال کرد و چین نیز تدابیر تلافی جویانه ای را علیه ایالات متحده اتخاذ نموده است.

صندوق بین المللی پول هم در خصوص پیامدهای درگیری های تجاری هشدار داده و اعلام نمود رشد جهانی در 2019 در خطر است و قیمت برای مصرف نماینده بالا می رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "انستیتو ایفوی آلمان: مناقشات تجاری قدرت های بزرگ بر دوش اقتصاد جهانی سنگینی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انستیتو ایفوی آلمان: مناقشات تجاری قدرت های بزرگ بر دوش اقتصاد جهانی سنگینی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید