آنالیز گوشی شیائومی می نوت 10 لایت: ارزان تر و زیباتر

به گزارش بهترین وبلاگ، شیائومی گوشی Mi Note 10 Lite را در اواخر ماه آوریل 2020 معرفی کرد. از نامش معین است که نسخه ارزان قیمت و سبک تر گوشی پرچم دار می نوت 10 است.

آنالیز گوشی شیائومی می نوت 10 لایت: ارزان تر و زیباتر

عرضه مدل های لایت از پرچم دارها دارد به یک فرهنگ برای تولیدکننده های گوشی چینی تبدیل می گردد. کاربران هم عادت کردند وقتی یک اسمارت فون رده بالا از هواوی یا شیائومی معرفی می گردد؛ منتظر نسخه Lite آن با قیمت مناسب تر باشند.

ظاهر این گوشی بسیار زیبا است. شاید باور نکنید ولی بعضی از کاربران اعتقاد دارند از خود می نوت 10 زیباتر است. یک صفحه نمایش اولد دارد که در کمتر گوشی میان رده ای شاهدش هستیم. لبه های گوشی خمیده هستند تا زیبایی دستگاه چند برابر گردد.

در همان اولین نگاه متوجه می شوید یک گوشی خوش ساخت و به شدت دلبرانه است. دوست دارید در دست بگیرید و با آن کار کنید. در بازارهای جهانی قیمت این گوشی برای 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی 349 یورو است و مدل 128 گیگابایت نزدیک 400 یورو می گردد.

در ایران، قیمت شیائومی می نوت 10 لایت دو سیم کارته با 128 گیگابایت فضای ذخیر سازی اطلاعات از 9 میلیون تومان تا 9 میلیون و 800 هزار تومان متغیر است.

زیبا و زیباتر

بدنه هر دو گوشی می نوت 10 لایت و نوت 10 شیائومی از یک جنس است. طراحی آن ها هم تا حدود زیادی مشابه یکدیگر است. در نسخه لایت بدنه فاقد انحناهای بالا و پایین است و کمی در محل قرارگیری و سبک کلیدها و درگاه ها تفاوت هایی دیده می گردد.

به همین دلیل، طراحی می نوت 10 لایت به دل بعضی از کاربران بیشتر از نسخه اصلی می نشیند و باور دارند نسخه ارزان تر، زیباتر است.

ناچ صفحه نمایش در وسط نوار بالایی نمایشگر و از مدل قطره ای است که می توانیم بگوییم متعلق به یک نسل پیش گوشی ها است. در بدنه پشتی 4 دوربین به حالت عمودی کنار هم چیده شده اند و یک لنز هم در کنار آن ها دیده می گردد.

ماژول دوربین ها کمی عظیم و شلوغ است. در عوض، می توانید امیدوار باشید کیفیت عکس های بسیار خوبی به دست می آورید.

حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش کار گذاشته شده است و بلندگو، درگاه USB-C و جک هدفون در کناره زیرین گوشی هستند. در کنار سمت راست هم کلید پاور و کلیدهای حجم صدا را می بینیم که نازک ولی نسبتا عظیم هستند.

وزن این گوشی 208 گرم است که تا حدودی سنگین می گردد و ضخامت آن به 9.7 میلی متر می رسد. نمایشگری عظیم با اندازه 6.47 اینچی دارد که به رسم غالب طراحی های این روزهای اسمارت فون ها، جز در بالا و پایین، حاشیه دیگری ندارد.

شیائومی یک کار بسیار خوب در این گوشی انجام داده و آن گذاشتن یک شارژر 30 واتی درون جعبه می نوت 10 لایت است. چون غالبا شاهد بودیم شیائومی شارژرهایی ضعیف تر از توان باتری گوشی درون جعبه قرار داده است.

باتری این گوشی میان رده هم 5260 میلی آمپرساعتی است که نسبت به گوشی های این رده، ظرفیت بالایی دارد و می توانیم امیدوار باشیم یک روز کامل برای تماشای ویدیو دوام بیاورد.

این گوشی را در رنگ های مختلف می توانید از بازار بخرید.

قدرت محاسباتی کافی برای هر کاری

گوشی می نوت 10 لایت به پردازنده اسنپدراگون 730G کوالکام مجهز شده است که روی بسیاری از میان رده های دیگر هم شاهدش بودیم. یک پردازنده موبایل با فناوری ساخت هشت نانومتری و هشت هسته فیزیکی که قدرت پردازشی نسبتا خوبی دارد.

شیائومی این گوشی را با دو مدل 6 و 8 گیگابایت؛ همین طور ظرفیت های 64 و 128 گیگابایت روانه بازار نموده است تا نشان دهد یک میان رده تمام عیار است. قابلیت افزایش ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات روی این گوشی وجود ندارد.

تراشه گرافیکی این گوشی هم Adreno 618 است. در مجموع، توان اجرای برنامه ها و بازی های سنگین را روی این گوشی خواهید داشت و از یک میان رده هم نباید انتظاری بیشتر از آن داشته باشید.

شاید در محدوده قیمتی 400 یورو بتوان میان رده هایی قوی تر مانند هواوی نوا 7 آی هم یافت ولی برای بسیاری از کاربران این تفاوت کارایی و عملکرد اصلا مشهود نیست و فقط پول بیشتری برای مشخصات بهتر داده اند. روی این گوشی اندروید 10 با پوسته MIUI 11 را دارید.

صفحه نمایشی فراتر از انتظار

یکی از مزیت های عظیم شیائومی می نوت 10 لایت همین نمایشگر اولد 6.48 اینچی با قدرت روشنایی 430 نیت است.

یک صفحه نمایش با دقت تصویر 2340 در 1080 پیکسل و پشتیبانی از HDR10 برای افرادی که طالب بازی، ویدیو و تصویر هستند. کیفیت و عمق رنگ ها عالی است و شما را به سوی خود جلب می نماید.

تراکم پیکسلی این نمایشگر هم 398 پیکسل در هر اینچ است تا کیفیت صفحه نمایش فقط ظاهری نباشد و بتواند در تست ها امتیازهای بالایی کسب کند.

نسبت پنل نمایشگر به بدنه در این گوشی نسبتا بالا و 87.8 درصد است. به همین دلیل، می توان گفت کاملا یک گوشی با صفحه نمایش عظیم در دست گرفتید.

دوربین

اگرچه سیستم دوربین می نوت 10 لایت پاین تر از می نوت 10 معمولی است ولی باز هم می توان گفت یک سیستم دوربین رده بالا در میان رقبا است.

شیائومی برای لنز اصلی این دوربین از سنسور 64 مگاپیکسلی IMX686 سونی با دهانه f/1.9 و اندازه سنسور 1/1.72 اینچ استفاده نموده است. یک لنز واید 26 میلی متری که روی بعضی از پرچم دارهای بازار مانند ردمی کی 30 پرو، نوبیا رد مجیک فایو جی و ویوو ایکس 3 پرو شاهدش بودیم.

لنز اولتراواید این گوشی 8 مگاپیکسلی با دهانه f/2.2 و اندازه سنسور 1/4.0 اینچ است. این لنز 13 میلی متری هم در بسیاری از گوشی های رده بالا و میان رده استفاده شده است.

دوربین سوم یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی با دهانه f/2.4 است. دوربین چهارم هم مطابق انتظار 2 مگاپیکسلی و برای تشخیص عمق تصویر با دهانه f/2.4 است.

لنز اصلی قابلیت فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز را دارد. از عکاسی HDR و پانوراما، ماکرو، اولتراواید و حالت شب پشتیبانی می نماید.

دوربین سلفی این گوشی هم 16 مگاپیکسلی با لنز واید و دهانه f/2.5 است. یکی از جاهایی که تفاوت فاحشی میان نسخه می نوت 10 معمولی دارد در همین دوربین سلفی است. دوربین سلفی می نوت 10 معمولی 32 مگاپیکسلی با دهانه f/2.5 است.

به جز تفاوت عظیم بالا، سیستم دوربین هر دو گوشی مشابه و بسیار نزدیک به هم است. به همین دلیل، انتظار داریم کیفیت عکس های نسخه لایت بسیار خوب و بالا باشد.

چرا باید شیائومی می نوت 10 لایت را بخرم؟

صفحه نمایش اولد با کیفیت 6.47 اینچی، باتری عظیم 5260 میلی آمپرساعتی با شارژر قوی و سریع 30 واتی، سیستم دوربین مشابه شیائومی ردمی نوت 9 پرو و زیبایی بی انتهایی که دل شما را به دست می آورد.

شاید باید سوالمان را این طوری عوض کنیم که چرا باید پول بیشتری بدهید و یک گوشی شیائومی می نوت 10 معمولی بخریم؟ واقعا در این بازار، گاهی اوقات میان رده ها ارزش خرید بیشتری نسبت به رده بالاها دارند و عملکرد آن ها برای هر کاربری رضایت بخش است.

منبع: یک پزشک

به "آنالیز گوشی شیائومی می نوت 10 لایت: ارزان تر و زیباتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گوشی شیائومی می نوت 10 لایت: ارزان تر و زیباتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید