ترامپ: حضورمان در سوریه برای حفاظت از نفت است!

به گزارش بهترین وبلاگ به نقل از وبگاه کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که این روزها می کوشد در راستای پیشبرد کارزار انتخاباتی 2020، روی شعار قدیمی مبنی بر بازگرداندن نظامیان آمریکایی به خانه، مانور دهد؛ در پاسخ به این سوال که چرا نیروهای این کشور را از صحرای سیناء خارج نموده، مدعی شد: ما شمار زیادی از نظامیانمان را از مناطق مختلفی خارج نموده ایم.

ترامپ: حضورمان در سوریه برای حفاظت از نفت است!

وی در ادامه ادعای خود اضافه نمود: می دانید ما سالها از مرز سوریه- ترکیه حفاظت می کردیم و هزاران نیرو آنجا داشتیم. اما من گفتم یک لحظه صبر کنید. بگذارید از شما سوالی بپرسم: ترکیه و سوریه 2 کشور عظیم هستند و می دانند چطور از مرزشان حفاظت نمایند. آنها سالها است که با یکدیگر در حال جنگ هستند. چرا ما باید آنجا هزاران نیرو داشته باشیم؟ نهایت آنکه شمار نظامیانمان را به 57 و بعد 27 نفر کاهش دادیم و وقتی تنش میان این 2 کشور بالا گرفت؛ آن 27 نفر را هم (از مرز ترکیه-سوریه) خارج کردیم.

ترامپ در ادامه عظیمنمایی تصمیمات خود مدعی شد: بنابراین، اساساً از سوریه خارج شده ایم الا اینکه می خواهیم از نفت (آن کشور) محافظت کنیم. ما از نفت (سوریه) محافظت کردیم.

به گزارش بهترین وبلاگ، ادعای ترامپ درباره بیرون کشیدن نظامیان آمریکایی از مرز ترکیه- سوریه با هدف تمایل برای عدم درگیر کردن آنها در مناقشات دیگر کشورها در حالی مطرح می گردد که حتی سیاستمداران آمریکایی نیز این اقدام را به منزله پشت کردن واشنگتن به کُردهای سوری و چراغ سبز نشان دادن به آنکارا برای عملیات نظامی علیه آنها تلقی کردند.

از سوی دیگر، رئیس جمهور آمریکا در حالی از عدم تمایل برای مشارکت در درگیری های خاورمیانه سخن می گوید که همین دیروز مصوبه کنگره مبنی بر کاهش اختیارات جنگی علیه ایران را وتو کرد!

اما از تناقض گویی های آشکار ترامپ که بگذریم، او نخستین رئیس جمهور آمریکا است که بی هیچ ابایی، به هدف از حضور نظامی در سوریه که بهره برداری از منابع نفتی این کشور است اذعان می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ترامپ: حضورمان در سوریه برای حفاظت از نفت است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: حضورمان در سوریه برای حفاظت از نفت است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید