خبرنگاران فعالین حوزه گردشگری کردستان تسهیلات کرونا نگرفتند

به گزارش بهترین وبلاگ، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: بیشتر فعالین حوزه گردشگری در این استان بخاطر مسائل سامانه نتوانسته اند تسهیلات دولتی مرتبط با شیوع کرونا را دریافت نمایند.

خبرنگاران فعالین حوزه گردشگری کردستان تسهیلات کرونا نگرفتند

یعقوب گویلیان روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار بهترین وبلاگ گفت: این سامانه با اخطار و اختلال هایی روبرو و ثبت نام را سخت نموده که برطرف آن توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه 95 درصد آژانس های مسافرتی در استان تعطیل شده و فعالیت نمی کند و هتل ها هم با 10 درصد اشغال باز هستند، اضافه نمود: صنعت گردشگری در کشور و به تبع این استان آسیب جدی دیده و احتیاج به حمایت ویژه دارد.

گویلیان اضافه نمود: درخواست برای دریافت تسهیلات توسط فعالین حوزه گردشکری استان بالاست و تنها حدود 10 درصد از این قشر توانستند، تسهیلات کرونایی دریافت نمایند.

وی با اشاره به شرایط مالی استان کردستان یادآور شد: استان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد و اگر به این قشر یاری گردد بر اشتغال و توسعه، تاثیر گسترده ای خواهد داشت.

کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که 878 اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل 773 اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 20 مورد میراث طبیعی، 62 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول و است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فعالین حوزه گردشگری کردستان تسهیلات کرونا نگرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالین حوزه گردشگری کردستان تسهیلات کرونا نگرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید