ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری

به گزارش بهترین وبلاگ، محمد مهرچیان- قائم مقام کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی پایدار:این یک واقعیت است که صنعت گردشگری فقط زمانی می تواند رونق پیدا کند که بخش خصوصی به صورت قانونمند به صحنه بیاید و حاضر گردد که در این صنعت پربازده، سرمایه گذاری قابل توجهی انجام دهد.

ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری

این امر هم مستلزم این است که امنیت سرمایه تامین گردد تا سرمایه گذار حاضر به ریسک سرمایه گذاری در این صنعت باشد. برای یک سرمایه گذار بخش خصوصی صرفه مالی سرمایه گذاری اش مهم ترین اولویت است. در صورتی که سرمایه گذاران به میدان بیایند و امکانات رفاهی، تفریحی و اقامتی مناسبی در کنار جاذبه های تاریخی و طبیعی کشور فراهم نمایند، شاهد افزایش حضور گردشگران خارجی و افزایش ارزآوری از صنعت گردشگری خواهیم بود.

تمامی کشورهایی که در راستا توسعه قرار گرفته اند و در سال های اخیر رشد مالی قابل قبولی داشته اند به نوعی شرایط را برای ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهیا و تسهیل نموده اند. ورود سرمایه گذاران علاوه بر این که با ایجاد رقابت و انحصارزدایی، صنایع داخلی را به تکاپو وامی دارد باعث رشد کمی و کیفی آنها می گردد و زمینه را برای ورودشان به زنجیره فعالیت های اقتصاد جهانی هموار می نماید و کم ریسک ترین سیاست دولت ها را برای افزایش فراوری ناخالص داخلی نیز فراهم می آورد.

در واقع با باز شدن درهای مالی یک کشور، سرمایه گذاران به فراخور حوزه کسب و کار خویش، شرایط ورود و سرمایه گذاری در بازارهای آن کشور را آنالیز و مطالعه می نمایند و در صورت اطمینان از امنیت سرمایه گذاری خود، برای این منظور با طرف های داخلی وارد مذاکره می شوند.

از این رو با توجه به تاکیدی که بر رونق اقتصاد غیرنفتی از سوی دولت وجود دارد و همچنین رونق رو به رشد بازار گردشگری ایران با افزایش ورود گردشگران خارجی، سرمایه گذاران خارجی از مدت ها قبل درحال رصد بازارهای ایران هستند. در این میان، صاحبان برندهای معتبر هتل سازی و هتلداری با نظر به برنامه های توسعه گردشگری که ساخت هتل های چهارستاره و پنج ستاره در راس آنها قرار گرفته است در میان داوطلبان سرمایه گذاری در ایران پیشتاز هستند.

نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان IITE با برنامه ریزی نشست های تخصصی پانزده گانه خود، در زمان برگزاری نمایشگاه، شرایط امیدبخش سرمایه گذاری در ایران با توجه به فرهنگ و سنتی غنی و همچنین جمعیتی جوان و علاقه مند را به سرمایه گذاران خارجی بیش از بیست کشور حاضر در نمایشگاه ارائه داده است و از نظر سیاست های سرمایه گذاری و روابط خارجی با همسایگان شرایط امیدبخشی دارد. هدف از برگزاری این دست نمایشگاه ها تبیین این هدف است که ایران با اقتصاد رو به رشدش و به پشتوانه فرهنگ شگفت انگیز و مردم بااستعداد خود، چشم انداز مناسبی فراروی سرمایه گذاران قرار می دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید