رونمایی مایکروسافت از هدست، عینک واقعیت افزوده هولولنز 2

به گزارش بهترین وبلاگ، مایکروسافت در مراسمی در بارسلونا از هدست/عینک واقعیت افزوده 3500 دلاری خود به نام Hololens 2 رونمایی کرد.

رونمایی مایکروسافت از هدست، عینک واقعیت افزوده هولولنز 2

به گزارش بهترین وبلاگ، فناوری موجود در این هدست از نوع Mixed Reality یا واقعیت هیبریدی است که برای فراوری محیط و تجسم های جدید، دنیای واقعی و مجازی در هم ادغام می شوند و اشیای فیزیکی و دیجیتال هم زمان باهم تعامل پیدا می نمایند.

تصور کنید در حال تعمیر خودرو هستید. با زدن این هدست/عینک، گام به گام و هم زمان با باز و بستن قطعات و نصب قطعه جدید، اطلاعات موردنیاز جلوی چشم شما آورده شده و به سرعت و به راحتی می توانید خودتان ماشین را تعمیر کنید.

مایکروسافت اولین هدست را در سال 2015 به قیمت 5000 دلار رونمایی کرد و بعد رقبایی مانند Magic Leap محصولی مشابه را به قیمت 2295 دلار راهی بازار کرد، هرچند فناوری مایکروسافت پیشرو محسوب می گردد.

لازم به ذکر است Oculus Rift فیس بوک، Vive اچ تی سی و پلی استیشن VR سونی به ترتیب به قیمت 349 ، 499 و 299 دلار عرضه شده اند که با این وسایل باید رایانه یا کنسول پلی استیشن هم باید بخرید.

هدست/عینک جدید مایکروسافت فعلاً برای مصرف خانگی کاربرد نداشته و بیشتر مصرف تجاری برای کمپانی های بزرگ و نیز مصرف نظامی دارد.

ساتیا نادلا مدیر اجرایی مایکروسافت که محصول جدید را در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا رونمایی کرد،گفت: محاسبات در همه ابزار ازجمله یخچال، جراحی هوشمند و حتی دستگاه های قهوه ساز نیز کاربرد پیداکرده و Hololens 2 همان آینده است که حالا می توان آن را لمس کرد.

شاید هولولنز 2 برای کاربران عادی نباشد، اما قطعاً هولولنز 3 خواهد بود.

5656

منبع: خبرآنلاین

به "رونمایی مایکروسافت از هدست، عینک واقعیت افزوده هولولنز 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی مایکروسافت از هدست، عینک واقعیت افزوده هولولنز 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید