ضرورت همکاری همه دستگاه ها برای شناسایی دانش آموزان شاخص در منطقه ها محروم

به گزارش بهترین وبلاگ، تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت ضروری است همه دستگاه ها در امر آموزش و پرورش نسبت به نقاط محروم کوشش نمایند تا افراد شاخص در منطقه ها محروم شناسایی شوند.

ضرورت همکاری همه دستگاه ها برای شناسایی دانش آموزان شاخص در منطقه ها محروم

محمدمهدی فروردین در گفت و گو با پانا در مورد استعدادیابی دانش آموزان به ویژه در مناظق محروم، اظهار کرد: ما اگر به گذشته رجوع کنیم میبینیم که افراد نخبه در سطح کشور، اکثرا از منطقه ها محروم هستند که این نشان دهنده این است که استعدادهای ما در منطقه ها محروم کم نیستند.

وی به امکانات دانش آموزان منطقه ها اشاره نمود و اضافه نمود: در مدارس عشایری افراد توانمند بسیاری وجود دارند یعنی دانش آموزان بسیاری هستند که علاقمند به یادگیری هستند و علاوه بر استعداد، به آموزش نیز علاقه دارند اما متاسفانه امروز حداقل ها را در مدارس عشایری نداریم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان نمود: هر چند که در مدت زمان اخیری که مجلس یازدهم مستقر شد، سازمان امور عشایری تفاهم نامه هایی را با وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس امضا کرد اما این کافی نیست و احتیاج است که همه دستگاه ها در امر آموزش و پرورش نسبت به نقاط محروم کوشش نمایند تا افراد شاخصی را آنجا شناسایی نمایند.

فروردین با بیان اینکه محرومیت به معنای محدودیت نیست، گفت: در گوشه گوشه کشور ما و منطقه ها محروم استعدادهایی هستند که می توانند برای آینده کشور مثمرثمر باشند و ضروری است که زیرساخت ها را برای پیشرفت این استعدادها فراهم کنیم و امکانات را در اختیار آنها قرار دهیم؛ در توزیع معلمان آموزشی نباید رفاه را در نظر بگیریم معلمان قوی و توانمند را نیز به نقاط محروم بفرستیم تا دانش آموزان نقاط محروم هم از آموزش با کیفیت و مطلوب بی بهره نشوند؛ این حق طبیعی دانش آموزان منطقه ها محروم است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ضرورت همکاری همه دستگاه ها برای شناسایی دانش آموزان شاخص در منطقه ها محروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت همکاری همه دستگاه ها برای شناسایی دانش آموزان شاخص در منطقه ها محروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید