قول چهارمی فشار زیادی به ملی پوشان وارد کرد، می توانستیم ششم شویم

به گزارش بهترین وبلاگ، میترا شعبانیان در تبادل نظر باخبرنگاران درباره مقام هفتمی تیم ملی والیبال بانوان در رقابت های قهرمانی آسیا و اینکه قول مشاور فنی تیم ملی برای کسب عنوان چهارمی محقق نشد گفت: این قولی بود که سرمربی تیم پیش از اعزام رقابت ها داد. شاید هدف او ایجاد انگیزه روحی و روانی در بین بازیکنان بوده است.

قول چهارمی فشار زیادی به ملی پوشان وارد کرد، می توانستیم ششم شویم

کارشناس والیبال در ادامه گفت: در رقابت هایAVC CUP تیم ملی عنوان ششمی را در پرونده داشت اما در رقابت های قهرمانی آسیا هفتم شدیم.

وی تاکید نمود: بیش از اندازه به بازیکنان تیم ملی تلقین شده بود که جزو 4 تیم برتر آسیا قرار خواهند گرفت و همین باعث شده بود تا اگر تیم در مقابل کره جنوبی در بازی نخست با اختلاف زیادی شکست بخورد فشار روحی روانی بسیاری بر بازیکنان وارد گردد. زمانی که هدف، قرارگیری در بین 4 تیم برتر آسیا باشد باخت سنگین می تواند آسیب زننده باشد.

شعبانیان اضافه کرد: شاید اگر من جای سرمربی تیم ملی بودم به نحو دیگری سعی در افزایش روحیه بازیکنان می کردم. سال جاری بازی های خوبی به نمایش نگذاشتیم. اندونزی دو بازیکن بسیار خوب خود را در اختیار نداشت. ژاپن یکی از جوانترین تیم های حاضر در مسابقات بود و پیروز شد عنوان قهرمانی را بدست آورد. این تیم در فینال مسابقات تیم باتجربه تایلند را شکست داد و این حکایت از این دارد که ژاپن سرمایه گذاری خوبی روی تیم های پایه دارد.

کارشناس والیبال بیان نمود: ما مهره و بازیکنان خوبی در اختیار داریم. ای کاش از تعداد بازیکنان جوان بیشتری در ترکیب تیم ملی استفاده بیشتری می کردیم تاحداقل این جوانان با تجربه بیشتری برای رویدادهای آینده آماده می شدند.

شعبانیان در پاسخ به این سئوال که چه نتیجه ای برای تیم ملی والیبال قابل قبول بود گفت: با توجه به اردوهای 6 ماهه، حضور در تورنمنت های مختلف و همچنین کلیپ های روابط عمومی فدراسیون حداقل می توانستیم جزو شش تیم برتر باشیم.

او در خاتمه گفت: ای کاش نگاه فدراسیون به والیبال زنان کارشناسانه باشد. باید همان وضعیتی که در بخش مردان بوجود آوردیم در زنان نیز ایجاد کنیم. اردوهای جوانان و نوجوانان باید برگزار گردد. بازیکنان جوان خوبی در اختیار داریم که باید از آنها به نحو احسن استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قول چهارمی فشار زیادی به ملی پوشان وارد کرد، می توانستیم ششم شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول چهارمی فشار زیادی به ملی پوشان وارد کرد، می توانستیم ششم شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید