مرمت حمام تکیه معاون الملک کرمانشاه

به گزارش بهترین وبلاگ، معاون میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: حمام عظیم تکیه معاون الملک پس از انتها تعطیلات نوروز مرمت خواهد شد.

مرمت حمام تکیه معاون الملک کرمانشاه

به گزارش بهترین وبلاگ و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه علیرضا برشاهی امروز چهارشنبه 21 اسفند در جمع بعضی از بهترین وبلاگ، با اشاره به اهمیت بنای تاریخی تکیه معاون الملک، اظهار کرد: قدمت این بنای ارزشمند و قرار داشتن کاشی های آن در معرض عوامل جوی باعث شده تا هرساله به منظور حفاظت و استحکام بخشی بنا اعتباراتی را برای مرمت آن اختصاص دهیم.

او بابیان اینکه طی دو سال اخیر اقدامات مرمتی خوبی در این بنا انجام گرفته، عنوان نمود: مرمت گنبدها، حمام اختصاصی و مستند نگاری کاشی ها ازجمله این اقدامات است که در این مدت در بنای تاریخی تکیه معاون الملک انجام داده ایم.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه اضافه نمود: بازسازی حمام حسن خان (حمام عظیم) تکیه معاون الملک را نیز با اختصاص اعتبار مورداحتیاج در برنامه قرار داده ایم تا پس از ایام نوروز تاق های آسیب دیده و بخش های تخریب شده را مرمت کنیم.

او توضیح داد: در صورت تأمین اعتبار، برنامه نصب دوربین های مداربسته و روشنایی بنا را هم در سال آینده اجرایی خواهیم کرد.

برشاهی در ادامه به آخرین فرایند مطالعات نجات بخشی تکیه معاون الملک از نفوذ آب های زیرزمینی اشاره نمود و گفت: مسئله نفوذ آب و نم زدگی دیوارهای این بنای تاریخی مسئله تازه و مربوط به چند سال اخیر نیست و از همان ابتدای ساخت بنا با توجه به وجود سفره های زیرزمینی پرآب در زیرِبنا در داخل آن سقاخانه احداث نموده اند.

او بابیان اینکه از سال گذشته طرح مطالعات نجات بخشی این بنا از نفوذ آب های زیرزمینی با همکاری آب منطقه ای استان آغاز شد، اعلام کرد: این مطالعات به خاتمه رسیده، اما اجرایی شدن آن احتیاج به تأمین اعتبار از سوی آب منطقه ای دارد.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه اضافه نمود: با اختصاص اعتبار مورداحتیاج از سوی آب منطقه ای، با نظارت اداره کل استان مرحله اجرایی طرح نجات بخشی تکیه آغاز خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "مرمت حمام تکیه معاون الملک کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت حمام تکیه معاون الملک کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید