مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان یکی از راه حل های مهم اقتصاد مقاومتی است

به گزارش بهترین وبلاگ، رئیس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه فرهنگ استخدام های دولتی و پشت میزنشینی دیگر از بین رفته است، گفت: یکی از برنامه های اصلی این دانشگاه مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان است که البته یکی از راه چاره های مهم کشور در بخش اقتصاد مقاومتی است.

مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان یکی از راه حل های مهم اقتصاد مقاومتی است

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی بهترین وبلاگ، گفت: به اعتقاد من افرادی کارآمدتر هستند که آثارشان معنادار است، این افراد نه تنها به خود بلکه به جامعه کمک می کنند در واقع ما با تمرکز به دانشجویان محقق و نخبه به دنبال تولید محصولات با فناوری جدید هستیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به هدف گذاری و رساندن این دانشگاه به مقام اول در بین دیگر مراکز علمی و مطرح دنیا گفت: مسیرراه ما با سرعت، دقت، نوآوری و پیشرفت تعیین شده است، در واقع نخبگان ما در قالب چرخ دنده های علم و نوآوری در زمان تعیین بر روی پروژه های مختلف علمی کارفعالیت می کنند و دستاوردهای محققان و نخبگان ما بدون شک نه تنها باعث سرافرازی کشور ایران خواهد شد بلکه دیگر مراکز علمی دنیا باید برای کارهای علمی شان به کشور ما سفر کرده و از ذهن و ایده های دانشمندان ما بهره ببرند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر درباره اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه گفت: بحث اشتغال در کشور موضوع مهمی است ولی فارغ التحصیلان دانشگاه امیرکبیر کمتر با مشکل عدم اشتغال روبه رو هستند، هرچند که مسائل اقتصادی گریبانگیر کل جامعه است.

معتمدی با بیان اینکه فرهنگ استخدام های دولتی و پشت میز نشینی دیگر از بین رفته و نباید انتظاری در این بخش از دولت داشته باشیم، شرح داد: یکی از برنامه های اصلی این دانشگاه در سال جاری مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویانش است که البته یکی از راهکار های مهم کشور در بخش اقتصاد مقاومتی به حساب می آید.

وی در پایان هدف اصلی دانشگاه امیرکبیر در سال 98 را برای دانشجویان کارشناسی مهارت آموزی آنها بیان کرد و گفت: این موضوع در تمامی مقاطع مهم است و برای مهارت افزایی و ارتقاء دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی هم برنامه هایی را در نظر گرفته ایم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان یکی از راه حل های مهم اقتصاد مقاومتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان یکی از راه حل های مهم اقتصاد مقاومتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید