میروریتی، اولین کراودفاندینگ ایرانی و شفافترین راه کمک به نیازمندان
به گزارش بهترین وبلاگ، میروریتی پاسخ به یک نیاز اجتماعی
کارآفرینی، اشتغال زایی و رسیدگی به نیروی کار فعال، یکی از اولویت های اصلی و مهم محسوب می شود که در اقتصاد امروز، بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است. ما وظیفه خود می دانیم که در حد توان، بسترهای مناسبی برای این مهم فراهم آوریم. میروریتی با این هدف و در راستای همین دغدغه مندی شکل گرفته است.
در میروریتی به جای دادن ماهی، ماهیگیری یاد می دهیم!
فقر، همیشه یکی از معضلات اصلی جوامع بوده است به طوری که ریشه بسکمک از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، افسردگی و بیماری های روانی و رشد جرایمی چون سرقت، آمار فساد و فحشا و... در بسکمک از موارد به فقر می رسد. پس، اولین قدم برای کاهش آسیب های اجتماعی در کشور، پایین آوردن آمار فقر است.
ما در تیم میروریتی ایمان داریم که راهکار لازم برای کاهش آمار فقر در جامعه، چیزی فراتر از کمک های اقتصادی و معیشتی است. کمک های مردمی همیشه بوده اند و هستند؛ اما هدفمند سازی آنها روشی است که احتیاجمند راهکارهای مدیریتی و حرفه ای است. ایجاد نقشه راه برای استفاده بهینه از این کمک های مردمی کار ماست.
ما در میروریتی در پی آموزش مهارت های لازم برای داشتن یک زندگی اقتصادی پیروز تر و راحت تر هستیم و این یعنی اولین قدم برای اشتغال زایی در کشور.
تامین اقتصادی جمعی یا Crowdfunding در میروریتی چیست؟
حتما تا به امروز برای یک امر خیر کمک های اقتصادی نموده اید. پس شما جزو تیم میلیونی crowdfunding در کل جهان هستید. میروریتی بستری را فراهم نموده که می توان از قطره های مهربانی مردم دریایی از مهربانی ساخت.
میروریتی ایمان دارد که منابع سرمایه ای کوچک می توانند دست در دست هم دهند تا سرمایه گذاری های کلان برای دستگیری از افراد احتیاجمند، فراهم گردد. از این رو به جای سرمایه گذاری های بزرگ به سراغ دل های بزرگ رفته است و با ایجاد کمپین هایی با اهداف تعیین و واضح، کمک های مردمی و سرمایه های جزئی را جمع آوری نموده و صرف اهداف خیرخواهانه می کند.
میروریتی یک پلتفرم شفاف برای ساماندهی کمپین های خیریه و خیرخواهانه و همچنین فرهنگ سازی در ایران است. این شکل تامین اقتصادی جمعی در ایران برای اولین بار از طریق میروریتی شکل گرفته و با وجود اینکه با توسعه فضای مجازی، کمپین های متعددی به وجود آمده، تا به امروز هیچ پلتفرمی برای ساماندهی آنها ساخته نشده بود و میروریتی در این زمینه پیشگام است.
حمایت از خیریه های کوچک اما فعال از اهداف میروریتی است
یکی از بزرگ ترین اهداف میروریتی کمک به خیریه های کوچک تر است. این خیریه ها در میان اذهان عمومی جای کمتری دارند و به دلیل محدودیت های اقتصادی و عدم برخورداری از پلتفرم های تبلیغاتی، نتواسته اند مانند خیریه های بزرگ به جذب مشارکت بپردازند. میروریتی از این خیریه ها حمایت می کند.
کمپین های میروریتی چگونه انتخاب می شوند؟
دغدغه اصلی میروریتی فرهنگ سازی و اشتغال زایی است. اعتماد سازی برای کمک بیشتر به همنوعان، جلوگیری از عادی انگاری فقر و فحشا، ساماندهی بچه ها کار و حمایت از آنها در زمینه تحصیل و یادگیری مهارت های مولد، حمایت از بانوان برای در امان ماندن از آسیب های اجتماعی و ورود پیروز آنها به اجتماع، حمایت از محیط زیست و ایجاد راهکارهایی برای مقابله با معضلات آب و حمایت از حیوانات و ایجاد کارگاه ها و بسترهای مناسب اشتغال زایی برای قشر آسیب پذیر از جمله زمینه های فعالیت میروریتی و پویش های آینده محسوب می شوند.
این کمپین ها در سایت میروریتی به آدرس www.mirority.com قابل مشاهده هستند.
کمپین ها در میروریتی چگونه ایجاد می شوند؟
کمپین ها با همکاری خیریه ها ایجاد می شوند. ابتدا گروه هدف تعیین می گردد. به عنوان مثال زنان سرپرست خانواری که برای تامین معاش به کارگاه خیاطی و تجهیزات آن و از این دست حمایت ها احتیاج دارند، بچه ها کاری که برای گذران زندگی به سرپناهی امن و مطمئن احتیاج دارند و یا مشاغلی که به دلیل مسائل اقتصادی با ورشکستگی و نابودی روبرو شده اند. همچنین قشر آسیب پذیر مانند کسانی که در دام اعتیاد گرفتار شده اند، افراد بی خانمان، زنانی که با خشونت های خانگی روبه رو هستند و...
پس از طی این مراحل، بستر مناسب برای برگزاری کمپین در سایت میروریتی فراهم شده و برای شرکت در کمپین در فضای مجازی فراخوان داده می گردد.
مبالغ جمع آوری شده از بخش کمک های مردمی مستقیما به حساب خیریه واریز می گردد و هیچگونه عایدی اقتصادی در این میان برای میروریتی وجود ندارد؛ چرا که شعار ما این است که هر کس در ساختن جامعه خود مسئولیت دارد و باید برای آن تلاش نماید.
شفاف سازی، هنر میروریتی در جذب مشارکت های نیکوکارانه مردم است. میروریتی تشکیل شد تا با شفاف سازی هر چه بیشتر و معتبرتر، از فرایند جمع آوری کمک های مردم، ابهام زدایی کند. از این پس، انجام کار خیر و نوع محبت آمیز آسان تر و مورد اعتمادتر است.
گزارش های متنی و ویدئویی از جریان هر کمپین بهترین راه برای اعتمادسازی است. در این گزارش ها، تیم میروریتی با نظارت بر عملکرد خیریه ها و همچنین بررسی نتایجِ، از صرف مبالغ جمع آوری شده در راستای برآورده شدن هدف کمپین اطمینان حاصل می کند و این گزارشات را به اطلاع مردم می رساند.
هر کس در میروریتی پروفایلی مختص به خود دارد که می تواند کمپین های مورد علاقه خود را انتخاب نموده و مبلغ مورد نظر خود برای شرکت در هر کمپین را واریز نماید. در این صورت بخش اعلان سایت برای پروفایل او فعال شده و تمامی مبالغ جمع آوری شده، اشخاصی که در آن کمپین مشارکت نموده اند، نظرات مردم و هم چنین گزارش های ارائه شده برای آن کمپین، از این طریق برای او ارسال می گردد.
سفیران میروریتی چه کسانی هستند؟
میروریتی برای برگزاری هر کمپین از میان افراد شناخته شده، سلبریتی ها، ورزشکاران و افراد خوشنام جامعه سفیری را انتخاب می کند تا هماهنگی های مربوط به کمپین، از طریق آنها پیگیری گردد و گزارشات مربوط به جمع آوری کمک های اقتصادی علاوه بر سایت و صفحه اینستاگرام میروریتی به آدرس mirority.charity در صفحات شبکه های اجتماعی این سفیران نیز منتشر گردد و به نوعی آنها چشم و گوش مردم برای پیگیری کارهای کمپین محسوب می شوند.
سخن آخر
اگر در پی راهی برای مهربان تر شدن هستید، سری به میروریتی بزنید.
منبع: فرارو