وزش باد شدید جنوب شرق کشور در سه روز آینده

به گزارش بهترین وبلاگ، تهران - خبرنگاران - کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد در سه روز آینده جنوب شرق کشور شامل استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان؛ وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی رخ دهد.

وزش باد شدید جنوب شرق کشور در سه روز آینده

امین حسین نقشینه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی بهترین وبلاگ اضافه کرد: فردا (11 اردیبهشت) بیشترین سرعت وزش باد در زابل خواهد بود و به علت وزش باد امروز، مرکز و نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی گفت: امروز در بخش هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، بخش هایی از استان مرکزی، ارتفاعات کرمان و بخش هایی از شمال شرق کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فردا در بیشتر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار خواهیم داشت اما پنجشنبه در بخش هایی از ارتفاعات مازندران، گیلان، ارتفاعات و دامنه های جنوب البرز و بخش هایی از زاگرس مرکزی و شمال شرق، بارش پراکنده باران رخ خواهد داد که با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

نقشینه اضافه کرد: تا آدینه روند افزایشی نسبی دما برای بیشتر مناطق کشور پیش بینی شده است. پنجشنبه و آدینه سواحل شمالی کشور و اردبیل افزایش محسوس دما 3 تا 7 درجه ای خواهد داشت اما از شنبه و یکشنبه هفته دیگر با گذر سامانه بارشی و نفوذ جریان های بارشی در این مناطق، کاهش دما رخ می دهد.

وی به افزایش دما در جنوب کشور اشاره نمود و گفت: انتظار داریم در خاتمه هفته دمای خوزستان به 40 درجه بالای صفر برسد، اهواز امروز 35 درجه بالای صفر و فردا 37، پنجشنبه 38 و آخر هفته به 40 درجه می رسد.

*** شنبه بارانی در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: تهران امروز بارش های پراکنده خواهد داشت اما تهران فردا و پس فردا صاف و آفتابی و در بعدازظهر با افزایش ابر همراه خواهد بود و شنبه بارانی پیش بینی شده است. کمینه دمای امروز تهران 15 درجه بود که فردا 13 درجه می گردد؛ بیشینه دمای امروز تهران 24، فردا 26 و پس فردا 27 درجه بالای صفر خواهد شد.

نقشینه گفت: اهواز با دمای 34 درجه بالای صفر و بندر عباس 33.5 درجه بالای صفر و شهرکرد با دمای دو درجه زیر صفر، به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

علمی 9014**1485

منبع: ایرنا

به "وزش باد شدید جنوب شرق کشور در سه روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد شدید جنوب شرق کشور در سه روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید