شرایط سواد گردشگری در کشور از سواد علمی اسفبارتر است

به گزارش بهترین وبلاگ، ایسنا/ براساس سخنان وزیر آموزش و پرورش کشور، شرایط سواد گردشگری در کشور از سواد علمی اسفبارتر است.

شرایط سواد گردشگری در کشور از سواد علمی اسفبارتر است

یوسف نوری در گردهمایی روسای اردوگاه های دانش آموزی کشور که در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر برگزار گردید، با بیان اینکه در تحقیقات گردشگری آمده که اردو یا سفرهای تربیتی برای دانش آموز اعجاب انگیز است اما شرایطی دارد، گفت: شرایط سواد گردشگری در کشور ما از سواد علمی که حافظه محوری بوده، اسفبارتر است.

وی اضافه کرد: گردشگری یک صنعت محسوب می گردد و به ازای هر 10 شغل در جهان یک شغل در حوزه گردشگری است اما تفاوت ما با کشورهای دیگر در این است که علیرغم برخورداری از مواهب تمدنی و طبیعی، این نسبت ها متفاوت می گردد.

نوری با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین 10 تا 20 درصد وقت دانش آموزان باید بیرون از آموزش و پرورش و کلاس درس صرف گردد، اظهار کرد: لذا ضروری است ظرفیت استفاده از اردوگاه ها را افزایش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان به اردو احتیاج دارند، چرا که در اردو و اردوگاه ها خلاقیت خود را شکوفا می نمایند و دانش آموز در اردو نوآور می گردد. ضروری است در اردوگاه ها خلاقیت داشته باشیم، به عنوان مثال میتوان شرایط ایجاد مدرسه کوهنوردی، پرورش ماهی های تزئینی، فراهم کردن زمینه پرورش گیاهان و خانه های درختی را در اردوگاه ها فراهم کنیم.

وی خطاب به روسای اردوگاه های دانش آموزی کشور بیان کرد: یکی از اقداماتی که باید انجام گردد، این است که اردوگاه ها را برای دانش آموزان ساماندهی کنیم. اگر در اردوگاه ها مرکز رفاهی ایجاد می کنید، باید ویژه دانش آموز ایجاد کنید. بچه ها باید در سفرهای تربیتی با موارد متفاوتی آشنا شوند. این سفرها باید سفرهای آموزشی و هدفمند باشند. بعلاوه روسای اردوگاه ها نیز باید با مردم مشارکت نمایند.

وی ادامه داد: شبکه سازی و استاندارسازی اردوگاه ها اهمیت بالایی دارد. در آموزش و پرورش باید 90 میلیون نفر روز اردو ببریم و این کار احتیاجمند شکل گیری شبکه اردوگاه هاست.

نوری با تاکید بر اینکه کارهایمان در اردوگاه ها نباید نمایشی باشد، اظهار کرد: باید شبکه سازی و درجه بندی اردوگاه ها انجام گردد و از مشارکت مردم در کارها بهره ببریم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: روسای اردوگاه ها از جمله عناصر کلیدی در نظام تعلیم و تربیت هستند. شما و معلمان از برترین ها هستید و باید در اجرای کارها جدی باشید. از مشارکت دیگران بویژه شرکت های دانش بنیان بهره ببرید تا پیروز شوید. امور تربیتی در آموزش و پرورش زمانی احیا می گردد که کارها در این وزارتخانه با هدف انجام گردد.

منبع: همگردی

به "شرایط سواد گردشگری در کشور از سواد علمی اسفبارتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سواد گردشگری در کشور از سواد علمی اسفبارتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید