چین به جنگ مستقیم نورالینک ایلان ماسک می رود؛ ساخت تراشه مغزی تا سال 2025

به گزارش بهترین وبلاگ، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) سند جدیدی از سیاست های خود منتشر کرده که در آن به تعهداتش در توسعه فناوری های پیشرفته اشاره شده است. یکی از برنامه های بلندپروازانه MIIT در این سند، توسعه تراشه مغزی تا سال 2025 برای رقابت با شرکت نورالینک ایلان ماسک است.

چین به جنگ مستقیم نورالینک ایلان ماسک می رود؛ ساخت تراشه مغزی تا سال 2025

براساس گزارش های موجود، MIIT در پی دستیابی به پیشرفت هایی در فناوری های مختلف ازجمله ترکیب مغز و رایانه، تراشه های مغزمانند و مدل های عصبی برای محاسبات مغزی است. هدف نهایی این برنامه نیز تولید محصولات رابط مغز و رایانه ایمن و کاربرپسند است که در زمینه هایی مانند توانبخشی پزشکی، رانندگی خودران و واقعیت مجازی کاربرد خواهند داشت.

برنامه های چین به همین چند مورد ختم نمی شود و این کشور می خواهد به پیشرفت خود درزمینه توسعه GPU سرعت ببخشد و درزمینه تحقیق و توسعه محاسبات کوانتومی بیشتر تلاش کند. درنهایت، چین قصد دارد تا سال 2027 به رهبر جهانی این حوزه ها تبدیل شود.

برنامه های استراتژیک چین درحالی اعلام شده است که نورالینک با مدیریت ایلان ماسک، در چند وقت گذشته پیشرفت قابل توجهی را گزارش کرده است. ماسک اخیراً گفت که نورالینک پیروز به کاشت اولین تراشه اش درون مغز انسان شده است. FDA در ماه مه سال 2023 تأییدیه انجام آزمایشات انسانی را به نورالینک داده بود.

پیشرفت های چین در توسعه تراشه مغزی

چین که با نوآوری های سریع خود در صنعت فناوری شناخته می شود، در سال های اخیر به طور فعال روی دستگاه های رابط مغز و رایانه تحقیق کرده است و می خواهد نورالینک را به چالش بکشد. در سال 2019، دانشگاه تیانجین و شرکت China Electronics Corporation از تراشه Brain Talker رونمایی کردند که برای تقویت رابط های مغز و کامپیوتر طراحی شده است. این تراشه سیگنال های عصبی را رمزگشایی می کند و آن ها را به دستوراتی تبدیل می کند که از طریق رایانه ها و دستگاه های دیگر قابل درک هستند.

علاوه براین، محققان دانشگاه چینهوا پکن نیز سال میلادی گذشته رابط مغز و کامپیوتر SpiralE را توسعه دادند که به گوش داخلی متصل می شود و ارتباط مستقیم با مغز را ساده می کند.

منبع: دیجیاتو

منبع: انتخاب

به "چین به جنگ مستقیم نورالینک ایلان ماسک می رود؛ ساخت تراشه مغزی تا سال 2025" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به جنگ مستقیم نورالینک ایلان ماسک می رود؛ ساخت تراشه مغزی تا سال 2025"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید