کلیسای ایا ایرنه تاریخی استانبول با معماری بیزانس

به گزارش بهترین وبلاگ، کلیسا ایا ایرنه کلیسایی زیبا با تلفیق صلح و نقاشی است بنایی که به علت معماری برجسته خود مورد توجه است و جاذبه های بسیار زیبایی را به خود اختصاص داده است این کلیسا جاذبه های بسیار زیبایی برای گردشگران و علاقه مندان خود دارد بعضی این کلیسا را به اشتباه سنت ایرنه می نامند این نامگذاری اشتباه است و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های توریستی استانبول شناخته می گردد.

کلیسای ایا ایرنه تاریخی استانبول با معماری بیزانس

این بنا مکان بکری است که مورد توجه گردشگران زیادی است و هر ساله گردشگران زیادی از جاذبه های آن تماشا می نمایند بسیاری از تورهای مسافرتی و گردشگری که به استانبول می فرایند از این بنا نیز تماشا می نمایند معرفی این بنا به وسیله تور لیدرها جذابیت زیادی دارد و این بنای ارزشمند را به گردشگران معرفی می نماید. بسیاری از گردشگران هنوز این کلیسا را نمی شناسد و اطلاعات کافی از آن ندارند به همین علت است که این کلیسا ناشناخته به جای مانده است.

کلیسای ایا ایرنه استانبول را بشناسید:

دیداری کوتاه از این کلیسا و بازدید از معماری و ویژگی های برجسته آن می تواند مورد توجه شما گردشگران عزیز باشد معماری این بنا معماری بیزانس است و از اهمیت گردشگری بسیار زیادی برخوردار است. این کلیسا همانند برج گالاتا در استانبول معروفیت زیادی دارد و به علت ویژگی های برجسته ای که در معماری آن است می تواند مورد توجه گردشگران زیادی باشد.

این کلیسا کجا واقع شده است؟

کلیسای ایا ایرنه در کاخ توپکایی واقع شده است شما علاقه مندان هر وقت وارد این کاخ می شوید می توانید از زیبایی های آن بازدید کنید و تجربه های زیادی بعد از بازدید این بنا به دست آورید. حیاط این کلیسا دارای زیبایی های زیادی است و چشم اندازهای ویژه ای را به خود اختصاص داده است هر زمان به محوطه این کلیسا وارد شدید می توانید بخش هایی از معماری این بنا را مشاهده کنید محله سلطان احمد محله ای است که این کلیسا در آن واقع شده است و شما با رفتن به محله بی شک باید از کلیسا نیز بازدید کنید.

محله سلطان احمد یکی از محله قدیمی در استانبول است این محله محلی برای گشت و گزار و رفت و آمدهای گردشگران است شما علاقه مندان قوتی به این محله رفتید و مشغول بلال خوردن در این محله بودید بی شک باید سری به کلیسا بزنید و از معماری درون آن نیز بازدید کنید.

دست فروش هایی که در اطراف این کلیسا و در نزدیکی این محله بساط نموده اند اجناس مناسبی را به فروش می رسانند با بازدید از زیبایی های این کلیسا می توانید اطلاعات گردشگری مهمی را درباره آن کسب کنید و با ویژگی های منحصر به فردی از ای کلیسا آشنا شوید.

این کلیسا یک کلیسای قدیمی است و حال و هوای خوبی را به شما منتقل می نماید این منطقه برای گردشگران گردشگران از جذابیت های ویژه ای برخوردار است و همانطور که اشاره کردیم این بنا دارای ارزش معماری بیزانسی است.

این کلیسای قدیمی جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران دارد اگر می خواهید سری به این کلیسا بزنید و از فضای داخلی و درونی آن بازدید کنید باید یک ساعتی را برای بازدید از این بنا وقت بگذارید. فضا بکر در اطراف این کلیسا، محوطه آن و چشم اندازهای طبیعی که در اطراف آن وجود دارند می توانند بسیار مورد توجه باشند و جذابیت های ویژه ای را برای شما علاقه مندان خواهند داشت.

این کلیسا جزو یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در استانبول است گردشگر های کمی از جاذبه های این تماشا نموده اند و هنوز گردشگران زیادی از جاذبه های این بنا بی خبر می باشند که در این بخش می توانید با جاذبه های بیشتری آشنا شوید.

ویژگی های بنا:

کلیسا ایا ایرنه یکی از کلیساهای مشهور در شهر استانبول است این کلیسا ویژگی های برجسته ای دارد زیبایی های این بنا در گذر زمان حفظ شده است این بنا دارای قوس های مختلفی است که در معماری آن مشاهده می گردد قوس های کلیسا بسیار زیبا و تماشای است ساختمان اصلی این بنا ویژگی های بسیار زیادی دارد.

قوس های این بنا زیبایی زیادی را به کلیسا بخشیده است این قوس ها بخش اصلی بنا را تشکیل می دهد موزاییک های این بنا بسیار قدیمی و عالی هستند بعلاوه در بخش هایی از این بنا تابلوهای نقاشی را مشاهده می کنید این تابلوهای نقاشی در راهروی بنا واقع شده اند این موزاییک ها سیاه با پس زمینه های طلایی هستند طرح این کاشی ها و موزاییک ها صلیبی است و نقش های برجسته ای است.

این بنا دارای ویژگی های منحصر به فردی است بخش های فوقانی این بنا گنبدی دارد این بنا در گذشته یکی از بناهای تاریخی بوده است و جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران دارد. این با یکی از نشانه های معماری اسلامی است و اهمیت زیادی در این بنا دارد.

همانطور که گفتیم این کلیسا را به عنوان کلیسای حاجیا می شناسند این بنای مقدس دارای جذابیت های بسیار زیادی است و جالب است بدانید که اولین بنایی بوده است که در شهرهای باستانی واقع شده است ارزش معماری این بنا بسیار زیاد است و همانطور که گفتیم در شهر باستانی و تاریخی قسطنطنیه بنا شده است و پیش از ساخت ایاصوفیه این بنا دفتر اصلی مسیحیان بوده است.

قدمت این بنا بسیار زیاد است و در روایت های تاریخی عنوان شده است که قدمت این بنا 1600 سال پیش است این بنا درون کاخی بزرگ و بزرگ با نام کاخ کنستانتین واقع شده است بخش هایی از این کلیسا در طی دوره های مختلف تاریخ تخریب شده اند در قرن پنجم و هشتم اینا تخریب شده اند و بازسازی کاری هایی در این بنا انجام شده است بازسازی هایی که در این بنا انجام شده است موجب شده تا ارزش آن همچنان حفظ گردد و این بنا به یکی از بناهای تاریخی تبدیل گردد.

کلیسای ایا ایرنه یکی از تماشای های استانبول برای گردشگران است این کلیسا دارای ارزش های تاریخی زیادی است و از معماری ویژه و منحصر به فردی برای گردشگران برخوردار است. با بازدید از این بنا می توانید تجربه های بسیار ویژه ای داشته باشید و می توانید با یکی دیگر از بناهای تاریخی استانبول آشنا شوید. معرفی تماشای های استانبول در این لینک نیز می تواند اطلاعات گردشگری زیادی را در اختیار شما قرار دهد.

منبع: دیجیاتور

به "کلیسای ایا ایرنه تاریخی استانبول با معماری بیزانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای ایا ایرنه تاریخی استانبول با معماری بیزانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید