3 مومیایی عجیب و رازآلود که شما را شوکه می نمایند!

به گزارش بهترین وبلاگ، انسان ها از دیرباز به ادامه زندگی پس از مرگ فکر نموده اند. مصریان باستان برای مراسم تدفین پر زرق و برق و عقایدی درباره زندگی پس از مرگ معروفیت دارند اما فرایند حفظ عامدانه اجساد، احتمالا به 3500 سال پیش از مومیایی های مصریان باستان باز می شود.

3 مومیایی عجیب و رازآلود که شما را شوکه می نمایند!

مصریان باستان برای مراسم تدفین پر زرق و برق و عقایدی درباره زندگی پس از مرگ معروفیت دارند اما فرایند حفظ عامدانه اجساد، احتمالا به 3500 سال پیش از مومیایی های مصریان باستان باز می گردد. در این مطلب از بهترین وبلاگ با 3 مومیایی عجیب و رازآلود آشنا می شوید.

اوتسی، مرد یخی

زمانی که مومیایی اوتسی، مرد یخی در سال 1991 در آلپ کشف شد، مقام های اتریش در ابتدا فکر می کردند این جسد به یکی از کوهنوردان امروزی تعلق دارد؛ چراکه جسد خیلی سالم به جای مانده بود. پس از این که جسد از درون یخ بیرون آورده شد، دانشمندان دریافتند این جسد به مردی از عصر مس تعلق دارد.

اوتسی در کوهستان و در سه هزار و 210 متر بالاتر از سطح دریا کشف شد. کارشناسان معتقدند او در پنج هزار و 300 سال پیش زندگی می نموده است. او مرگ خشونت باری داشته است؛ پس از این که هدف اصابت تیر نهاده شد، بر اثر جراحات ناشی از ضربه سر جانش را از دست داده است.

مومیایی این مرد اطلاعات بسیار زیادی درباره زندگی در عصر مس اروپا ارایه کرد. دانشمندان براساس ژن های او دریافتند اوتسی یکی از بومیان اروپای مرکزی بوده است. بعلاوه آنالیز محتوای شکم این مومیایی نشان داد او از گوشت بز کوهی استفاده نموده است. او در زمان مرگ حدودا 40 ساله بوده و به آرتروز مبتلا بوده است، اما برای التیام درد از گیاهان دارویی استفاده می نموده.

مرد تولوندی

مرد تولوندی جسدی آغشته به باتلاق است که در سال 1940 در دانمارک کشف شد. این مومیایی بسیار سالم به مردی تعلق دارد که در طول عصر آهن، یعنی بین 405 تا 380 پیش از میلاد زندگی نموده است. او در آخرین روز زندگی اش حریره جو و ماهی خورده بود و سپس به دار آویخته شده بود.

محققان معتقدند این امکان وجود دارد که مرگ این مرد بخشی از یک مراسم قربانی کردن باشد؛ چرا که جسد مرد تولوندی به حالت جنینی قرار داده شده بود و دهان و چشمان او هم با دقت بسته شده بودند. (جسد اغلب افراد در این دوره از تاریخ سوزانده می شدند، بنابراین دفن شدن این جسد در زمین های باتلاقی به فرضیه قربانی کردن انسان دامن می زند.)

این مومیایی اکنون در موزه سیلکبورگ نگهداری می گردد و براساس اطلاعات این موزه، مرد تولوندی در زمان مرگ بین 30 تا 40 سال داشته و قد او حداقل 163 سانتی متر بوده است. او کلاهی از پشم گوسفند و کمربندی چرمی به همراه داشته و طنابی که با آن به دار آویخته شده است نیز در زمان کشف هنوز دور گردن او بوده است. مطلب خرید و فروش بقایای اجساد، رسوایی نو شبکه های اجتماعی را بخوانید.

شین زویی، مومیایی با پوست لطیف!

جسد مومیایی ها اغلب سفت و خشک شده است. مومیایی شین زویی که با نام بانو دای هم شناخته می گردد این طور نیست. مومیایی این زن ثروتمند که در طول سلسله هان در چین زندگی می کرد در سال 1971 درون مقبره ای مجلل و مهر و موم شده کشف شد. این جسد به نحوی در مقبره قرار داده شده بود که فضای پیرامون آن عاری از اکسیژن باشد. درون تابوت شین زویی نیز نوعی ماده ریخته شده بود که از جسد حفاظت می کرد. مومیایی شین زویی درحالی کشف شد که اعضای بدن او همچنان منعطف بودند، پوستش نرم بود و حجم قابل توجهی مو بر سرش به جای مانده بود.

این مومیایی به سال 168 پیش از میلاد تعلق دارد و اکنون در موزه هونان در چین در کنار صدها شی دیگر که به همراه جسد او دفن شده بودند، نگهداری می گردد. از جمله این اشیاء به سرویس غذاخوری مجلل، سازهای موسیقی و ابریشم های نقاشی شده می توان اشاره نمود. محققان با توجه به اطلاعاتی که در مقبره وجود دارد دریافتند، شین زویی همسر لی کانگ بوده است. همسرش نیز در همان نزدیکی دفن شده است. بعلاوه جسد یک مرد حدودا 30 ساله که گمان می رود فرزند و یا برادر لی کانگ باشد نیز در یک مقبره دیگر دفن شد.

محققان توانستند کالبد شکافی کامل روی جسد شین زویی انجام دهند و در نهایت دریافتند او در حوالی 50 سالگی و بر اثر حمله قلبی درگذشته است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آتشفشانی که تمدن های بشری را ویران می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "3 مومیایی عجیب و رازآلود که شما را شوکه می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مومیایی عجیب و رازآلود که شما را شوکه می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید