ابلاغ درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس، ویژه دانشجویان علوم پزشکی

به گزارش بهترین وبلاگ، معاون آموزشی وزیر بهداشت با اعلام خبر ابلاغ درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس، ویژه دانشجویان علوم پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی، هدف از تدوین این مجموعه را انتقال تجارب علمی و مهارتی و همچنین فرهنگ دفاع مقدس به دانشجویان علوم پزشکی ذکر کرد و گفت: این درس در قالب 2 واحد درسی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مجازی ارائه خواهد شد.

ابلاغ درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس، ویژه دانشجویان علوم پزشکی

به گزارش بهترین وبلاگ، دکتر باقر لاریجانی با اعلام این خبر اظهار کرد: دوران 8 ساله دفاع مقدس صحنه رشادت ها و ایثار مردم کشورمان بود که غیرت و همیت ایرانی را در دفاع از مرز و بوم کشور به جهانیان عرضه کرد.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با تاکید بر ضرورت حفظ میراث گران­بهای دفاع مقدس، اضافه کرد: انتقال تجارب و فرهنگ این دوران به نسل جوان وظیفه ای بر دوش تمامی دست اندرکاران و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در صورتی که این فرهنگ به جوانان کشور منتقل شود و فرهنگ ایثار در بین نسل های آینده نهادینه شود، در تمامی عرصه ها می تواند دستاوردهای چشمگیری را برای میهن مان به همراه داشته باشد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به نقش پررنگ تیم های پزشکی در جبهه ها، گفت: تلاش های این همکاران محترم جلوه های ارزشمندی از اخلاق پزشکی و تعهد حرفه ای را آفرید که می تواند برای نیروهای جوان این عرصه الگویی مناسب باشد.

وی شرح داد: با توجه به شرایط خاص مجروحین جنگ تحمیلی تجارب دانشی و مهارتی ارزشمندی نیز توسط این همکاران کسب شده که لازم است در آموزش دانشجویان علوم پزشکی مدنظر قرار گیرد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه درسنامه دو جلدی آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس، ویژه دانشجویان علوم پزشکی در حوزه معاونت آموزشی تدوین شده است، گفت: این درسنامه به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده و در نظر است تا در قالب درسی دو واحدی به صورت مجازی به دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارائه شود.

وی با بیان اینکه این دوره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مجازی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد، اظهار کرد: امیدواریم با این تلاش ها نسل آینده کشور همواره قدردان رشادت های هم میهنان عزیزمان در آن دوران باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ابلاغ درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس، ویژه دانشجویان علوم پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس، ویژه دانشجویان علوم پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید