برنز: اگر دولت جدیدی در آمریکا بر سرکار آید امکان بازگشت به برجام وجود دارد

به گزارش بهترین وبلاگ، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای گفت در صورتی که دولت جدیدی در انتخابات پیش روی آمریکا بر سر کار آید امکان بازگشت واشنگتن به برجام وجود دارد.

برنز: اگر دولت جدیدی در آمریکا بر سرکار آید امکان بازگشت به برجام وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل بهترین وبلاگ، ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با نشریه فارین پالیسی به موضوعات مختلفی درباره 30 سال فعالیت خود در وزارت امور خارجه آمریکا پرداخت.

توافق هسته ای میان ایران و 1+5 یکی از موضوعاتی بود که در این مصاحبه بدان پرداخته شد.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که چند نفر از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اعلام نموده اند در صورتی که در انتخابات پیروز شوند به توافق هسته ای با ایران باز خواهند گشت اما آیا برجام در دوره اول ریاست جمهوری ترامپ یا در صورت پیروزی در دوره وی دوام خواهد آورد؟، گفت: در حال حاضر احساس من این است که دولت ایران تمایل دارد تا انتها دولت ترامپ صبر کند اما اگر رئیس جمهور برای دور دوم نیز انتخاب گردد امکان دارد دیگر تمایلی برای ادامه این توافق وجود نداشته باشد.

وی اضافه نمود: اگر دولت جدیدی بر سر کار آید و تنش بزرگی نیز در آن موقع وجود نداشته باشد، امکان حضور مجدد ما در این توافق وجود خواهد داشت و در آن صورت بعضی از نگرانی ها که درباره این توافق وجود دارد مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

این دیپلمات سابق آمریکایی اضافه نمود: با گذشت زمان و طی سال های پیش رو، بعضی از محدودیت ها درباره برنامه هسته ای غیرنظامی ایران برداشته خواهد شد و تعامل با این موضوع مهم است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "برنز: اگر دولت جدیدی در آمریکا بر سرکار آید امکان بازگشت به برجام وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنز: اگر دولت جدیدی در آمریکا بر سرکار آید امکان بازگشت به برجام وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید