اخبار سیاسی

چین به جنگ مستقیم نورالینک ایلان ماسک می رود؛ ساخت تراشه مغزی تا سال 2025

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) سند جدیدی از سیاست های خود منتشر کرده که در آن به تعهداتش در توسعه فناوری های پیشرفته اشاره شده است. یکی از برنامه های بلندپروازانه MIIT در این سند، توسعه تراشه مغزی تا سال 2025 برای رقابت با شرکت نورالینک ایلان ماسک است.

14 بهمن 1402

وزیر دفاع بلاروس به تهران سفر کرد

ایسنا نوشت: وزیر دفاع بلاروس به منظور ملاقات با مقامات ایران امروز وارد تهران شد.

9 مرداد 1402

چالشهای سفر گردشگران چینی به ایران

ایسنا/ این خبر پیرامون چالشهای سفر گردشگران چینی به ایران برای شما نوشته شده است.

24 خرداد 1402

خودرو به یکی از ابرچالش های حکمرانی کشور تبدیل خواهد شد ، زنگ خطر به صدا در آمده است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: زنگ خطر در صنعت خودروسازی کشور به صدا در آمده و نیازمند چاره اندیشی برای برون رفت از این بحرانیم و در صورت عدم چاره اندیشی فوری و بهنگام، بازار خودرو به یکی از ابرچالش های حکمرانی کشور تبدیل خواهد شد.

30 فروردین 1402

جزئیات فاز دوم طرح مدیریت هوشمندانه یارانه آرد و نان ، فرایند تخصیص آرد به نانوایان تغییر کرد ، مردم می توانند در خصوص کیفیت نان نظر دهند

مشاور وزیر اقتصاد در تشریح فاز دوم طرح مدیریت هوشمندانه یارانه آرد و نان شرح داد که در فاز دوم ضمن آنکه فرایند تخصیص آرد به نانوایان تغییر نموده است، امکان اظهار نظر مردم در خصوص کیفیت نان نانوایان در یک برنامه فراهم می گردد.

28 فروردین 1402

ارزشمندترین سنگ جهان زیر پای مردم فقیر این روستا!پروژه شگفت انگیز نجات زمین با بی ارزش ترین اجزای ماه!توهم یا واقعیت؟ سلاحی که از راه دور بدون هیچ ردی افراد را زمین گیر می نماید

پیشرفت فناوری و ارزش پیدا کردن لیتیوم که یک ماده معدنی کلیدی در دنیای فناوری است، روستایی فقیر در هند را روی دریایی از ثروت نشانده است.

17 اسفند 1401

شرایط سواد گردشگری در کشور از سواد علمی اسفبارتر است

ایسنا/ براساس سخنان وزیر آموزش و پرورش کشور، شرایط سواد گردشگری در کشور از سواد علمی اسفبارتر است.

4 بهمن 1401

جنجال بر سر قمر زمین ادامه دارد ، نگرانی آمریکا از نفوذ چین در ماه

رقابت فضایی چین با آژانس فضایی آمریکا موسوم به ناسا، این روزها بار دیگر بالا گرفته است.

2 بهمن 1401

گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در همایش شمس و مولانا که در خوی برگزار گردید

ایرنا/ این خبر پیرامون گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در همایش شمس و مولانا که در خوی برگزار گردید، برای شما نگارش شده است.

25 دی 1401

با چمدان گم شده و مفقود شدن بار در سفر چه کنیم؟

اضطراب منتظر شدن برای چمدان هایتان در قسمت بارها، همواره موجب تپش قلبتان میشود. هرچه بیشتر طول بکشد تا بارهایتان به دست شما برسد، بیشتر خود را متقاعد میکنید که بارتان گم شده است.

23 دی 1401

ارزانترین قیمت بلیط هواپیما پکن

رزرو مقرون به صرفهترین قیمت بلیط هواپیما پکناگر شما نیز راهی شهر پکن هستید و می خواهید پروازی آسان و راحت و در عین حال مقرون به صرفه را در سفر به این شهر تجربه کنید، برترین و مقرون به صرفهترین قیمت بلیط هواپیما پکن را می توانید از همین جا و تنها با یک کلیک...

18 آذر 1401

عربستان سعودی با پول نفت برندهای خودروهای برقی خود را راه اندازی می کند!

عربستان سعودی، کشوری که به تولید نفت خود معروف است، امروز اعلام کرد که برند خودروی الکتریکی خود به نام Ceer را با مشارکت فاکسکان و بی ام و راه اندازی می کند.

13 آبان 1401

VAR چه زمانی وارد کشور می شود؟

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: اگر بخواهم خوشبینانه بگویم شاید اواخر نیم فصل دوم بتوانیم از VAR استفاده کنیم، اما نه در همه در ورزشگاه ها بلکه 4-5 ورزشگاهی که خیلی خوب می توان در آن ها کار کرد.

3 آبان 1401

راهنمایان گردشگری بیمه می شوند

تیرماه سال جاری بود که کارزاری با عنوان درخواست ادامه بیمه راهنمایان گردشگری از سوی بسیاری از راهنمایان گردشگری انجام شد. کارزاری که نتیجه برخی اختلافات بین سازمان تامین اجتماعی و برنامه و بودجه بود که سبب قطع حق بیمه راهنمایان گردشگری شد.

25 مهر 1401

سفیر روسیه: هشدار می دهم هرگونه درگیری هسته ای محدود نخواهد بود

سفیر روسیه در ایالات متحده معتقد است: فرضیات در خصوص احتمال یک درگیری هسته ای محدود اشتباه است، زیرا هرگونه استفاده از سلاح هسته ای مملو از فاجعه جهانی است.

8 مهر 1401

واکنش وزیر کشور به احتمال افزایش قیمت بنزین و کاهش سهمیه سوخت

وزیر کشور در مورد شایعه گرانی و یا کاهش سهمیه بنزین 1500 تومانی واکنش نشان داد.

19 شهریور 1401

بزرگ ترین جزیره جهان کجاست؟

کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که آرزوی سفر به دور جهان را نداشته باشد. سفر کردن یک رسم دیرینه است که انسان برای دور شدن از زندگی ماشینی و مدرن و بعلاوه نزدیک شدن به روح و روان خود، انجام می دهد. با سفر کردن به شهرها و کشورهای دیگر می توانیم با رسوم و فرهنگ...

12 شهریور 1401

امیرعبداللهیان: مذاکرات سازنده نیازمند انعطاف پذیری آمریکا است

وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با همتای عمانی مذاکرات سازنده را منوط به جدیت، داشتن ابتکار و انعطاف پذیری آمریکا خواند و گفت که ایران برای حصول توافقی قوی و پایدار جدیت دارد.

2 مرداد 1401

ابهام در کالابرگ الکترونیکی؛ آیا یارانه نقدی ادامه پیدا می نماید؟

درحالی که هم اکنون مرحله دوم یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی قابل برداشت است، اختلاف دولت و مجلس بر سر نحوه جبران هزینه های حذف ارز 4200 تومانی وارد، فاز جدیدی شده است، دولت می گوید با توجه به اینکه هنوز زیر ساخت های کالابرگ الکترونیکی آماده نیست، کماکان...

28 تیر 1401

سرگذشت عالمان شیعه در کتاب الفواید الرضویه

چاپ چهارم مجموعه دو جلدی الفواید الرضویه فی احوال علما المذهب الجعفریه (سرگذشت عالمان شیعه) اثر خاتم المحدثین شیخ عباس قمی و تحقیق ناصر باقری بیدهندی در 1224 صفحه منتشر شد.

23 تیر 1401
تعداد: (262)