معرفی سریال Peaky Blinders: این گروه خشن

به گزارش بهترین وبلاگ، سریال های تاریخی معمولا عناوین کسل نماینده ای هستند که مخاطب خاص خود را دارند. بنابراین ساخت یک سریال تاریخی هیجان انگیز که همه نوع تماشاگر سینما و تلویزیون را به خود جذب کند، کار مسئله ای به نظر می رسد. با این حال مدیران شبکه BBC Two می دانستند که چگونه به درستی یک سریال تاریخی دوست داشتنی خلق نمایند. سریال پیکی بلایندرز دقیقا یک عنوان خارق العاده است که نمی تواند از جهت بی نظیربودن خارج گردد.

معرفی سریال Peaky Blinders: این گروه خشن

پیکی بلایندرز حالا به یک سریال مشهور و محبوب تبدیل شده و ویدیوهای کوتاهش در شبکه های اجتماعی همواره دیده می گردد. آن چه این سریال را محبوب نموده صرفا هنرنمایی بی نظیر بازیگران شناخته شده اش نیست. البته شاید هم همین باعث شده سریال پیکی بلایندرز یکی از معدود سریال های تاریخی لقب بگیرد که تمرکزش را چندان روی روایت های تاریخی قرار نمی دهد و بیشتر به عمق دادن به داستانی می پردازد که در خاتمه هر اپیزود جذاب تر از قبل می گردد. اما چه چیزی باعث شده این سریال بعد از 5 فصل که بدون هیچ نظمی منتشر شده، هنوز هم مثل روز اول دوست داشتنی باشد؟

داستانی براساس رویدادهای واقعی

سریال پیکی بلایندرز پیش از هر چیزی، یک سریال تاریخی است. با این حال اگر به تماشاگری که هیچ شناختی از این سریال ندارد اما همه اپیزودهایش را تماشا نموده بگوییم که این سریال براساس رویدادهای کاملا واقعی ساخته شده، بیش از حد تعجب کند. اما این یک حقیقت غیرقابل انکار به نظر می رسد که در سال 1919 و پس از خاتمه جنگ جهانی اول، یک گروه خانوادگی در شهر بیرمنگام انگلستان وجود داشت که لقب آن پیکی بلایندرز بود. اعضای پیکی بلایندرز بایکدیگر خویشاوند بودند و اصلیت رومانیایی داشتند. پس از آن که این خانواده پیروز شد مناسبات مالی خود را گسترش دهد و در دنیای سیاست به یک صندلی قابل دفاع دست پیدا کند، آهسته آهسته به یک باند مافیایی تبدیل شد. این باند مافیایی اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 در اوج قرار قدرت قرار داشت.

اعضای پیکی بلایندرز امضای خاص خودشان را داشتند. کت و شلوارهای شیک و دست دوز در کنار کلاه ها و مدل موهای مخصوص به آن ها یاری کرد تا در دل جامعه هویت خودشان را نمایان نمایند. با این حال گروه پیکی بلایندرز تنها به دنبال پیروزیت های مالی نبود و به تبدیل شدن به یک وزنه سنگین در سیاست انگلیس هم فکر می کرد. اتفاقی که می توانید راستا شکل گیری آن را در سریال تماشا کنید.

داستان سریال پیکی بلایندرز پس از خاتمه جنگ جهانی اول شروع می گردد؛ وقتی سه عضو خانواده از جنگ جهانی به خانه بازمی گردند. تام، جان و آرتور، سه برادری که پس از خاتمه جنگ پیش عمه شان زندگی می نمایند. عمه پالی در کنار سایر اعضای خانواده پیکی بلایندرز یک باشگاه شرطبندی را مدیریت می نمایند اما درآمد اصلی آن ها از خلافکاری و جنایت های کوچک به دست می آید. بنابراین سه برادر خانواده که حالا کاری برای انجام دادن ندارند، تصمیم می گیرند کسب و کار خونین خانواده را وارد دوران جدیدی نمایند.

اگرچه سریال پیکی بلایندرز تمرکزش را روی شخصیت های اصلی اش قرار می دهد تا داستان خلافکاری های آن ها را روایت کند اما به خوبی از تاریخی بودن موضوع خود مطلع است. بنابراین می توانید اتمسفر واقعی و ناامیدنماینده انگلستان پس از خاتمه جنگ جهانی اول را درون سریال حس کنید. رکورد مالی، ویرانی ها و مسائل سیاسی آن روزهای انگلیس، به زیبایی هرچه تمام تر در سریال به تصویر کشیده شده اند تا تعامل با شخصیت های اصلی سریال را جذاب تر نمایند.

شخصیت های تاثیرگذار

آن چه سریال پیکی بلایندرز را از بیشتر سریال های مشابه خود به یک عنوان متمایز تبدیل می نماید، شخصیت های دوست داشتنی و تاثیرگذار است. شخصیت پردازی مهم ترین اصل فیلم نامه سریال بوده و همین هم باعث می گردد با عنوانی ارزشمند روبرو باشیم. عوامل سریال ها بارها تاکید نموده اند که دوست ندارند مخاطب خود را نادان تصور نمایند و دوست دارند داستان کاملی برای روایت کردن داشته باشند. بنابراین برای رساندن داستان به اوج خود، برنامه ای ویژه دارند که در هر فصل متفاوت به نظر می رسد اما در نهایت یک طرح کلی و شگفت انگیز است.

کیلیان مورفی در نقش تامی شلبی، ستاره اصلی سریال است. او به خوبی نشان می دهد که چرا اعضای گروه پیکی بلایندرز هیچ رحم و مروتی ندارند و همین بی رحمی بخش عظیمی از داستان سریال را یدک می کشد. بی رحمی و خشم بی خاتمه شخصیت های اصلی سریال پیکی بلایندرز به فیلم نامه سریال یاری می نماید تا غیرقابل پیش بینی و تاثیرگذارتر باشد. بنابراین داستان تامی شلبی و دوستانش صرفا یک سریال تاریخی نیست و آهسته آهسته به یک حماسه مافیایی هیجان انگیز تبدیل می گردد.

بازیگران توانمند وارد می شوند

سریال های تلویزیونی معمولا محلی برای درخشش ستاره های سینما نیستند. واقعیت این است که راستا در تلویزیون کاملا برعکس سینما به نظر می رسد. یعنی بازیگرانی که درون سریال های تلویزیونی می درخشند بعدها این فرصت را پیدا می نمایند تا به فیلم های سینمایی راه پیدا نمایند. اما سریال پیکی بلایندرز به حدی خوش ساخت و تحسین برانگیز پیش رفت که وقتی عوامل سریال تصمیم گرفتند بازیگران شناخته شده ای به تیم اصلی داستان اضافه نمایند، نگران نبودند.

اگرچه بازیگرانی مانند جو کول (در نقش جان شلبی) و آنابل واریس (در نقش گریس شلبی) با هنرنمایی در سریال پیکی پلایندرز شهرت بسیار زیادی پیدا کردند اما سریال میزبان ستاره های عظیم سینما هم بوده است. تام هاردی (در نقش آلفی سلومون) و آدرین برودی (در نقش لوکا چنگرتا) در کنار سم نیل (در نقش چستر کمپل) شناخته شده ترین بازیگران سینما هستند که پیشنهاد هنرنمایی در سریال پیکی بلایندرز را پذیرفته اند. پس با عنوان بی نظیری روبرو هستیم که نه تنها داستان خارق العاده ای دارد بلکه مجموعه توانمندی از بازیگران شناخته شده را هم در کنار یکدیگر جمع نموده است.

یک امضای تعیین شده

همانطور که اعضای پیکی بلایندرز در دوران خودشان امضای ظاهری ویژه خود را داشتند، سریال پیکی بلایندرز هم امضای ویژه خودش را ثبت می نماید. ما با سریالی هیجان انگیز روبرو هستیم که برای هر بخش از داستان خود مجموعه نفس گیری از صحنه های اکشن، دیالوگ های خونین و درگیری های جانانه را آماده نموده تا تماشاگرش را هرگز از تماشای بادقت سریال ناامید نکند. با این حال تعدادی از منتقدان سریال پیکی بلایندرز اعتقاد دارند از یک جایی به بعد، فیلم نامه قدرت بیش از حدی به شخصیت های اصلی اش می دهد و همین هم باعث می گردد تماشاگری که هوشمندانه سریال را دنبال نموده به راحتی حرکت بعدی را به صورت کاملا درست پیش بینی کند.

اما واقعیت این است که پیکی بلایندرز این توانایی را دارد تا هر تماشاگری را جذب خود کند. تفاوتی نمی نماید چه ژانری از دنیای تلویزیون و سینما را دوست دارید. پیکی بلایندرز با داستان های عاشقانه و شکست خورده وارد ژانر عاشقانه می گردد و سپس با صحنه های اکشن باورنکردنی به دنیای اکشن راه پیدا می نماید. درام قدرتمند سریال در همه اپیزودها خودش را نشان می دهد و هویت تاثیرگذار آن دوشادوش شخصیت های سریال حرکت می نماید. بنابراین این تصور که پیکی بلایندرز صرفا یک موزیک ویدیوی خشن و جذاب است با امضای دقیق سریال که از فیلم نامه تا شخصیت پردازی را شامل می گردد، زیر سوال می رود.

در این باره بخوانید:

بهترین فیلم های تاریخ سینمای ژاپن که باید تماشا کنید

6 فیلم فلسفی که نگاه شما را به زندگی به چالش می کشد

بهترین فیلم هایی که از کتاب ها اقتباس شده اند

چرا باید سریال پیکی بلایندرز را تماشا کنیم؟

سریال پیکی بلایندرز با ایجاد استانداردهای جدید در دنیای تلوزیون به سریالی تبدیل شده که پیداکردن عناوین مشابه با آن کار دشواری به نظر می رسد. این سریال با ترکیب همه ویژگی های مثبت عناوین سینمایی و تلویزیونی به یک شاهکار بی بدیل تبدیل شده که واقعا قرار نیست تکراری به نظر برسد. عوامل سریال در کنار یکدیگر، کوشش نموده اند تا یک عنوان تازه و متفاوت را خلق نمایند و نتیجه کار آن ها پس از 5 فصل که در 7 سال منتشر شده هنوز هم جذاب و خاطره انگیز به نظر می رسد. طرفداران پیکی بلایندرز در شبکه های اجتماعی بارها از تماشای چندباره این سریال حرف زده اند.

بنابراین شاید سریال پیکی بلایندرز در لیست عناوینی قرار بگیرد که می توانید به راحتی آن را شروع کنید اما تا وقتی آخرین اپیزودش را تماشا نکنید، از آن فاصله نمی گیرد. این دستاوردی است که سریال های تلویزیونی متعددی به آن دست پیدا نمی نمایند. اگر به دنبال یک عنوان سرگرم نماینده، هیجان انگیز، غم انگیز و البته اکشن هستید، سریال پیکی بلایندرز می تواند انتخاب ایده آل شما باشد. سریالی که پس از تماشای آن احتمالا به استفاده از دخانیات و کلاه های انگلیسی علاقه مند می شوید!

منبع: ایرنا زندگی

به "معرفی سریال Peaky Blinders: این گروه خشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سریال Peaky Blinders: این گروه خشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید