ورود اتومبیل های خودران به جاده ها

به گزارش بهترین وبلاگ، مجلس آلمان (بوندس تاگ) قانون ورود اتومبیل های خودران به جاده های کشور را تصویب کرد. این قانون از سال 2022 اجرایی می گردد. آلمان اولین کشور دنیا در زمینه استفاده قانونی از اتومبیل های خودران است.

ورود اتومبیل های خودران به جاده ها

به گزارش بهترین وبلاگ به نقل از آندریاس شویر، وزیر راه و ترابری آلمان روز شنبه اول خرداد (22 مه) از تصویب قانون ورود اتومبیل های خودران به جاده های کشور اطلاع داد و گفت :آلمان اولین کشور در دنیا خواهد بود که اتومبیل های خودران را از لابراتوارهای تحقیقاتی به جاده ها می برد. طبق قانون جدید، به اتومبیل های سطح 4 از سال 2022 اجازه ورود به بخشی از جاده ها که از قبل معین می شوند، داده می گردد. در رانندگی تمام اتوماتیک سطح 4، کامپیوتر تمام وظایف راننده را برعهده می گیرد، بدون اینکه به کنترل یا نظارت راننده احتیاج باشد.

به گزارش وزارت راه و ترابری آلمان، این تکنولوژی می تواند در وهله نخست در شاتل ها (خدمات ترابری) یا باربری مورد استفاده قرار گیرد. قرار است به اتومبیل های خودران شخصی نیز اجازه ورود به جاده ها داده گردد. متخصصان انتظار دارند از این تکنولوژی به صورت گسترده در سال های آینده بیشتر استفاده گردد. قانون مصوب مجلس باید به تصویب مجلس بوندس رات که شامل نمایندگان 16 ایالت آلمان است نیز برسد. هیلدگارت مولر، رئیس اتحادیه صنایع خودروسازی آلمان با استقبال از تصویب این قانون گفت، آلمان می تواند در عرصه دنیای در این فناوری به شماره یک تبدیل گردد.

جم ازدمیر، از رهبران حزب سبزها تصویب این قانون را گامی مثبت ارزیابی کرد و نوشت که تا کنون برنامه ای سیاسی در زمینه استفاده از این تکنولوژی برای تامین و افزایش امنیت رانندگی، بهبود کیفیت زندگی و پاکیزه نگه داشتن هوا تدوین نشده است.

بر اساس تعاریف استاندارد، اتومبیل های خودران به شش دسته تقسیم می شوند:

- در سطح صفر سیستم به طور اتوماتیک یک سری هشدار برای راننده ارسال می نماید.

- در سطح یک دست ها بر روی فرمان قرار دارند. راننده و سیستم هر دو در رانندگی نقش دارند.

- در سطح دو دست ها بر روی فرمان قرار ندارند، سیستم به صورت کامل کنترل خودرو و وظایفی مانند گاز دادن، ترمز کردن و حرکت فرمان را بر عهده می گیرد.

- در سطح سه راننده می تواند از جاده چشم بردارد و با خیال راحت، توجه خود را به هر چیزی به غیر از جاده معطوف کند.

- در سطح چهار هیچ گونه توجهی از سوی راننده لازم نیست. راننده می تواند جایگاه خود را ترک نموده و حتی بخوابد. این سیستم فقط در بعضی مناطق خاص پشتیبانی می گردد.

- در سطح پنج هیچ دخالت انسانی صورت نمی گیرد و تمامی فعالیت ها بر عهده سیستم است.

منبع: اقتصادنیوز

به "ورود اتومبیل های خودران به جاده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود اتومبیل های خودران به جاده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید