بهاروند: اپوزیسیون به پیشنهاد دولت ونزوئلا تن دهد

به گزارش بهترین وبلاگ، مدیرکل آمریکای وزارت خارجه ایران پیشنهاد دولت ونزوئلا برای مخالفان را معقول خواند و گفت: اپوزیسیون باید به این پیشنهاد تن دهد و گفت وگوهای سیاسی بین ونزوئلایی ها بدون دخالت دیگران برگزار گردد.

بهاروند: اپوزیسیون به پیشنهاد دولت ونزوئلا تن دهد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی بهترین وبلاگ، محسن بهاروند دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت خارجه کشورمان که دیروز (سه شنبه) به منظور گفت وگو با مقامات روسیه در مورد تحولات ونزوئلا به مسکو سفر نموده، امروز (چهارشنبه) 15 اسفند 97 با باریسنکو گئورگی یوگنیوویچ مدیرکل آمریکای شمالی و آلکساندر شتینین مدیرکل آمریکای جنوبی وزارت خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

اپوزیسیون به پیشنهاد دولت ونزوئلا تن دهد

بهاروند همچنین در گفت وگویی با بهترین وبلاگ بیان کرد: من در این سفر سعی می کنم با بخش آمریکای لاتین و آمریکای شمالی روسیه مذاکراتی را داشته باشم. ما و روسیه مواضع مشترکی داریم، فقط ما و روسیه نیستیم بسیاری از کشورها هستند که مخالف یکجانبه گرایی آمریکا در روابط بین الملل هستند.

وی اضافه نمود: ما مخالف این هستیم که منشور ملل متحد زیر پا گذاشته گردد، اصولی مثل عدم مداخله در امور داخلی کشورها، تهدید به توسل زور در روابط بین الملل، برای ما قابل قبول نیست و روسیه نیز همین طرز تفکر را دارد، کشورها دیگر نیز این گونه هستند.

به گزارش فارس، بهاروند بیان کرد: در مسکو سعی می کنم با همتایان روسی خود از طرف وزارت خارجه گفت وگوهایی را انجام دهم که حمایت از اصول حقوق بین الملل و اصول مبنایی روابط بین الملل را به شکلی عملیاتی تر و روشن تر با یکدیگر صحبت و سعی کنیم ضمن اینکه یک موضع سیاسی مشترک در قبال این اعمال داریم ببینیم چه یاری های دیگری می توانیم انجام دهیم که حداقل از گسترش این گونه اعمال توسط آمریکا جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل آمریکای وزارت خارجه کشورمان گفت وگو می کرد، با بیان اینکه ما از دولت ونزوئلا حمایت کردیم، اعلام نمود: دولت ونزوئلا پیشنهادی برای مخالفان خودش دارد که پیشنهاد معقولی است و فکر می کنیم اپوزیسیون باید به این پیشنهاد تن دهد و آن این است که با دولت ونزوئلا گفت وگوی سیاسی داشته باشند و بین ونزوئلایی ها این گفت وگو باشد نه اینکه دیگران دخالت نمایند و این موضع ثابت ایران در این گونه موارد بوده است.

وی گفت: ما از این موضع دولت ونزوئلا حمایت نموده و روسیه نیز از این موضع حمایت می نماید.

با دولت قانونی ونزوئلا به وسیله نمایندگی ایران در کاراکاس در تماسیم

به گزارش فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز دوشنبه 13 اسفند ماه در نشست هفتگی با بهترین وبلاگ از سفر مدیرکل آمریکای وزارت خارجه به روسیه به منظور رایزنی با مقامات این کشور درباره آخرین تحولات ونزوئلا اطلاع داد و گفت: دستور کار تعیین این هیأت بحث ونزوئلا خواهد بود و ما با روس ها در این زمینه رایزنی خواهیم داشت.

قاسمی با بیان اینکه ما دقیقا تحولات ونزوئلا را رصد می کنیم ، به سفر اخیر معاون وزیر خارجه ونزوئلا به تهران اشاره نمود و اضافه نمود: معاون وزیر خارجه ونزوئلا در این سفر گزارش مبسوطی از آخرین تحولات این کشور را برای مقامات ایرانی تشریح کرد.

وی اضافه نمود: آمریکا هنوز نیاموخته که باید در مرزهای خود باقی بماند و با دخالت بی جا در یک کشور مستقل درصدد ایجاد یک بحران و فاجعه بشری شده است. این رفتار و سیاست آمریکا قطعا محکوم است و نباید اجازه داد که سیاست یکجانبه گرایی و دخالت های نا به جای خودخواسته و بی جا بتواند با موفقیت همراه باشد.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: دولت، ارتش و مردم ونزوئلا تاکنون پایداری بسیاری داشته اند. ما با دولت قانونی ونزوئلا به وسیله نمایندگی ایران در کاراکاس و همچنین با سایر کشورهایی که می توانند نقش موثری در وضعیت کنونی ونزوئلا ایفا نمایند، در تماس هستیم. این بخش در وزارت خارجه با فعالیت و جدیت تمام این موضوع را در دستور کار دارد و به خوبی دنبال می نماید.(بیشتر بخوانید)

ظریف: از ابتد اعلام کردیم باید از این حرکت آمریکا ممانعت به عمل آید

از سوی دیگر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز روز دوشنبه 13 اسفند در جمع بهترین وبلاگ درباره اوضاع ونزوئلا نیز گفت: از ابتدای گسترش دخالت های آمریکا در ونزوئلا اعلام کردیم که باید با این روند برخورد و از این حرکت آمریکا ممانعت گردد. تعدادی از کشورها از جمله روسیه با ما همراه بودند و فردا (سه شنبه) نیز مدیرکل (آمریکا) ما به روسیه می رود تا با مقامات این کشور در این باره گفت وگو کند تا ببینیم چگونه می توانیم در سطح بین الملل هم افزایی داشته باشیم.

ظریف با بیان اینکه کشورهای همفکر ما بسیار زیاد هستند، بیان کرد: کشورهایی که معتقدند آمریکا چنین حقی ندارد که در اوضاع داخلی کشورها مداخله نموده و به جای مردم یک کشور تصمیم گیری کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه نمود: در این زمینه با روسیه و سایر کشورها گفتگو خواهیم کرد، با بسیاری از کشورها نیز در این خصوص در تماس بودیم و انشاءالله این تماس ها را ادامه خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بهاروند: اپوزیسیون به پیشنهاد دولت ونزوئلا تن دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهاروند: اپوزیسیون به پیشنهاد دولت ونزوئلا تن دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید