جزئیات وام مسکن دانشجویی

به گزارش بهترین وبلاگ، صندوق رفاه دانشجویی جهت رفاه حال دانشجویان متاهل امکان پرداخت وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال 1401 را فراهم کرده است. از جمله دانشگاه های ارائه دهنده وام مسکن دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی تهران است. براساس اعلام این دانشگاه، دانشجویان متاهلی که متقاضی دریافت وام مسکن هستند، تا تاریخ 30 مهر 1401 می توانند با مراجعه به پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی، برای دریافت این وام اقدام نمایند.

جزئیات وام مسکن دانشجویی

نحوه ثبت درخواست وام دانشجویی

دانشجویان پس از ثبت درخواست در پورتال صندوق رفاه، می بایست پرینت درخواست و سایر مدارک مورد نیاز را که شامل تعهد محضری و دو ضامن معتبر است، به همراه اجاره نامه دارای کد رهگیری و شماره حساب فعال در بانک تجارت به دانشکده محل تحصیل تحویل دهند.

میزان وام مسکن متاهلی دانشجویان

وام مسکن متاهلی دانشجویان در سه گروه تهران، کلان شهر و سایر شهرها طبقه بندی می شود. این وام در مرکز و در سال گذشته مبلغی معادل 32 میلیون و 500 هزار تومان بود اما در سال تحصیلی نو با افزایش 2 و نیم میلیون تومانی، معادل 35 میلیون تومان شده است.

البته این مبلغ مختص استان تهران بوده و برای کلان شهرهای ایران مبلغ آن فرق دارد. به طوری که در سال گذشته و در کلان شهرهای ایران مبلغ وام مسکن دانشجویی معادل 26 میلیون تومان بود اما در سال تحصیلی نو 30 میلیون تومان شده است.

همچنین این مبلغ در دیگر شهرهای ایران نیز در سال گذشته 19 میلیون و 500 هزار تومان بود که امسال معادل 25 میلیون تومان شده است. یعنی 5 میلیون و 500 هزار تومان افزایش برای سال تحصیلی نو در وام مسکن دانشجویی سایر شهرهای ایران اعمال شده است.

نکات مهم برای دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویی

دانشجویان متقاضی وام ودیعه مسکن دانشجویی باید به این نکته توجه داشته باشند:

  • تنها دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای مجاز به دریافت این نوع وام هستند.
  • برای وام ودیعه مسکن دانشجویی، متقاضی باید متاهل باشد و فاقد خوابگاه بوده و سند تعهد و اجاره نامه آن دارای کد رهگیری باشد.
  • این وام مسکن به دانشجویانی که در آخرین نیم سال تحصیلی مجاز هستند تعلق نمی گیرد.
  • در صورت که زوجین نیز دانشجو باشند، تنها یکی از آنها می توانند از وام ودیعه مسکن بهره مند شوند.

***

اخبار و مطالب بازار املاک را بخوانید

منبع: بلاگ دیوار

به "جزئیات وام مسکن دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات وام مسکن دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید