جنجال بر سر قمر زمین ادامه دارد ، نگرانی آمریکا از نفوذ چین در ماه

به گزارش بهترین وبلاگ، رقابت فضایی چین با آژانس فضایی آمریکا موسوم به ناسا، این روزها بار دیگر بالا گرفته است.

جنجال بر سر قمر زمین ادامه دارد ، نگرانی آمریکا از نفوذ چین در ماه

به گزارش بهترین وبلاگ و به نقل از فاکس نیوز، روز گذشته مدیر ارشد ناسا گفت ایالات متحده در یک مسابقه فضایی نو با چین وارد شده و هشدار داد که پیروزی چین می تواند منجر به ادعای این کشور در مالکیت بخش های وسیعی ازماه گردد.

پس از آنکه چین به علت اختلافات سیاسی آمریکا با چین، از ایستگاه فضایی بین المللی رانده شد، خیلی سریع روی پای خود ایستاد و اقدام به ایجاد یک ایستگاه فضایی منحصر به چین کرد. سایر اقدامات فضایی چینی ها ازجمله برنامه سفر به ماه حالا آمریکایی ها را نگران نموده است.

بیل نلسون، مدیر ناسا، فضانورد سابق و سناتور فلوریدا، هشدار داد که اگر چین بتواند زودتراز آمریکا خود را به ماه برساند، ممکن است که غنی ترین منطقه ها سطح ماه را محاصره کند.

او در این خصوص گفت: این یک واقعیت است و باید آن را بپذیریم: ما در یک مسابقه فضایی هستیم. بهتر است مراقب باشیم که آنها تحت عنوان تحقیقات علمی به مکانی درماه نرسند. چون اصلا بعید نیست به ما بگویند بیرون بروید اینجا قلمروی ماست.

برنامه فضایی رو به رشد چین در اوایل امسال منجر به ایجاد یک ایستگاه فضایی نو شد.

در همین حال، ناسا روی سری ماموریت های آرتمیس خود به ماه متمرکز است. ماموریت آرتمیس یک درماه نوامبر برای یک ماموریت 26 روزه برای گرفتن عکس از سطح ماه پرتاب شد و ماموریت های آرتمیس 2 و 3 در حال پیشرفت به سمت فعالیت های بیشتر در ماه هستند.

ناسا بعلاوه روی سیاره مریخ نیز تمرکز نموده است، با این حال، مریخ نوردهای روباتیک متعددی را به این سیاره فرستاده تا اطلاعات مربوط به خاک، جو و منطقه ها فرود احتمالی سیاره را برای یک ماموریت سرنشین دار جمع آوری کند.

بیشتر بخوانید:

  • تصویری خیره کننده از اولین نمای کامل زمین | موزاییک هایی که دنیا ما را از فضا نشان می دهند

ماموریت آرتمیس یک چندی پیش به زمین بازگشت و درماه گذشته در اقیانوس آرام، فرود آمد. سرمایه گذاری چین در پروازهای فضایی و سایر فناوری های موشکی در بحبوحه رقابت تسلیحاتی مداوم با آمریکا و روسیه انجام می گردد زیرا هر سه کشور هم اکنون در حال توسعه سلاح های مافوق صوت هستند و در فضا نیز رقابت شدیدی دارند.

منبع: همشهری آنلاین

به "جنجال بر سر قمر زمین ادامه دارد ، نگرانی آمریکا از نفوذ چین در ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال بر سر قمر زمین ادامه دارد ، نگرانی آمریکا از نفوذ چین در ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید