حمله به کاروان لجستیک ائتلاف آمریکا، واکنش ها به کشتار تکریت، توطئه ای خطرناک تر از سقوط موصل در جریان است

به گزارش بهترین وبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- کاروان حمایت های لجستیکی ائتلاف آمریکا در منطقه الدیوانیه در جنوب عراق هدف حمله قرار گرفت.

حمله به کاروان لجستیک ائتلاف آمریکا، واکنش ها به کشتار تکریت، توطئه ای خطرناک تر از سقوط موصل در جریان است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بهترین وبلاگ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، خبرنگار این شبکه گفت: کاروان حمایت های لجستیکی ائتلاف آمریکا در منطقه الدیوانیه در جنوب عراق هدف حمله قرار گرفت.

خبرنگار این شبکه اضافه نمود: گروه اهل الکهف مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

یک منبع آگاه امنیتی گفت: بمب در راستا این کاروان که راهی بصره بود، منفجر شد.

به گفته منبع، این حمله خسارت های مادی یا تلفات جانی به دنبال نداشت.

دستگیری یکی از خطرناک ترین تروریست ها در نینوای عراق

دستگاه اطلاعات نظامی ارتش عراق یکی از خطرناک ترین تروریست را در استان نینوا واقع در شمال این کشور دستگیر کرده است.

تروریستی ملقب به ابو الکریم که گفته می شود یکی از خطرناک ترین تروریست ها در عراق محسوب می شود، از سوی نیروهای اطلاعات نظامی ارتش عراق دستگیر شد.

یک منبع امنیتی عراق در این باره گفت: عملیات دستگیری ابوالکریم در ناحیه زمار استان نینوا و پس از رصد دقیق اطلاعاتی صورت گرفت.

منبع امنیتی تأکید کرد که تروریست نامبرده که طبق ماده 4 تروریسم برای وی قرار بازداشت صادر شده بود، در گروهک موسوم به عین جالوت فعالیت می کرد.

وی گفت که فرد بازداشت شده به بخش اطلاعات و مبارزه با تروریسم ناحیه زمار تحویل داده شد تا اقدامات قانونی لازم علیه وی انجام گیرد.

عناصر داعش مسئولیت حمله تروریستی صلاح الدین عراق را برعهده گرفتند

عناصر تروریستی وابسته به داعش اعلام کردند که قتل عام خانواده هفت نفره در استان الانبار کار این گروه تروریستی بوده است.

جامعه عراقی هنوز از شوک خبر کشته شدن همه اعضای یک خانواده عراقی خارج نشده بودند که گروه تروریستی داعش اعلام کرد که این جنایت کار عناصر آن بوده است.

رسانه های عراقی جمعه گزارش دادند که گروهک های وابسته به این گروه تروریستی اعلام کرده اند که قتل عام هفت نفر از خانواده تکریتی کار عناصر تروریستی داعش بوده است.

به گزارش این رسانه ها، خبرگزاری اعماق داعش تصویری از خانه قربانیان را منتشر کرده است که شب گذشته مورد حمله عناصر تروریستی داعش قرار گرفته بود.

شب گذشته عناصر مسلح ناشناس در لباس نظامی به این منزل در روستای ابو دور در استان صلاح الدین حمله کرده و تمامی افراد ساکن در آن را به قتل رساندند.

واکنش ها به کشتار تکریت

ائتلاف النصر عراق به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر پیشین این کشور پس از کشتار در جنوب شهر تکریت در صلاح الدین. مبارزه با تروریسم را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی سومریه نیوز عراق، ائتلاف النصر عراق به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر پیشین این کشور پس از کشتار منطقه البودور در جنوب شهر تکریت در استان صلاح الدین با انتشار بیانیه ای مبارزه با تروریسم را خواستار شد.

این ائتلاف در بیانیه خود اعلام کرد: کشتار تروریستی البودور در استان صلاح الدین را محکوم می کنیم و به روح شهدا درود می فرستیم وبا عزم تمام خواستار تشریک مساعی برای ریشه کن کردن تروریسم هستیم.

وی گفت: این کشتار هولناک ایجاب می کند حکومت، فعالان جامعه و تمام نیرو های سیاسی برای مقابله با تروریسم سیاه با یکدیگر همبستگی وتشریک مساعی داشته باشند، زیرا ما به اتحاد خود قبلا تروریسم را شکست داده ایم و امروز هم می توانیم آنرا ریشه کن کنیم.

این ائتلاف در ادامه اضافه نمود: بهبود دولت و قدرت آن در گرو همبستگی، هوشیاری و تاثیر گذاری ما در برابر چالش های سیاسی، امنیتی و اقتصادی است که کشور با آن روبرو است.

یکی از کنندگان مجلس عراق در واکنش به این کشتار به سومریه نیوز گفت که تا انتقام این افراد گرفته نشود، عراقی ها آرام نخواهند گرفت.

اخیراً فعالیت مخرب عناصر باقی مانده داعش در عراق با افزایش مطالبه خروج نیروهای آمریکای از این کشور بیشتر شده و ناظران آن را به تلاش های واشنگتن برای توجیه حضور نظامی خود در عراق تفسیر می کنند.

این هفته ناصر قندیل کننده سابق مجلس لبنان درباره تحرکات مشکوک آمریکایی ها برای بازگرداندن داعش به عراق و سوریه هشدار داد و گفت که واشنگتن برای احیای داعش در التنف و الأنبار و زمینه سازی برای حمله جدید به شهر بوکمال واقع در مرز سوریه و عراق تلاش می کند به ویژه اینکه جبهه سوری و عراقی با ورود به این شهر یک پیروزی تاریخی را رقم زده است.

توطئه ای خطرناک تر از سقوط موصل در جریان است

وزیر کشور پیشین عراق درباره وقوع توطئه ای جدید به مراتب خطرناک تر از سقوط موصل در سال 2014 هشدار داد و گفت که این توطئه جدید بخش های بیشتری از عراق مثل نجف اشرف، کربلای معلی و بغداد را نیز درگیر خواهد کرد.

باقر جبر الزبیدی وزیر کشور اسبق عراق درباره توطئه ای جدید علیه این کشور هشدار داد و گفت که این توطئه، خطرناک تر از سناریوی موصل است و شامل نجف اشرف، کربلاء و بغداد می شود.

وی در گفت وگو با شبکه عراقی دجله، گفت: آنچه که اکنون در سنجار و گذرگاه الولید در جریان است، بسیار خطرناک است و یک فاجعه سوریه و عراق را تهدید می کند.

دبیر کل جنبش انجاز، گفت توطئه ای برای جمع کردن مجدد داعش و کنترل آن بر کوه های سنجار با همکاری ترکیه در جریان است. سنجار در حال حاضر یک موقعیت ژئوسیاسی مهم در منطقه به شمار می رود. جمع آوری داعش در این منطقه به معنای تکرار مجدد جنایات 2014 در موصل، صلاح الدین، کرکوک و حتی اربیل است. دامنه این طرح تا استانهای بغداد، نجف اشرف و کربلا نیز کشیده می شود.

وی که وزیر کشور در دولت ایاد علاوی و وزیر دارایی در دولت اول نوری مالکی بود و از سال 2010 تا 2014 کننده مجلس عراق و رئیس کمیسیون امنیت مجلس بوده، درباره توافق اخیر دولت در سنجار گفت: این توافق هیچ ارزشی ندارد.

الزبیدی اضافه نمود: یک شخصیت آمریکایی از من خواست در دولت العبادی مشارکت کنم، اما من آن را رد کردم. مهدی الصمیدعی مفتی عراق بر این امر گواه است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حمله به کاروان لجستیک ائتلاف آمریکا، واکنش ها به کشتار تکریت، توطئه ای خطرناک تر از سقوط موصل در جریان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به کاروان لجستیک ائتلاف آمریکا، واکنش ها به کشتار تکریت، توطئه ای خطرناک تر از سقوط موصل در جریان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید