خبرنگاران دیدار مدیرعامل خبرنگاران با شهردار صوفیه

به گزارش بهترین وبلاگ، صوفیه - خبرنگاران - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(خبرنگاران) در ادامه سفرش به بلغارستان برای شرکت در ششمین کنگره جهانی خبرگزاری ها، با شهردار صوفیه دیدار کرد.

خبرنگاران دیدار مدیرعامل خبرنگاران با شهردار صوفیه

این ملاقات عصر پنجشنبه در حاشیه ضیافت شامی برگزار گردید که شهردار صوفیه به افتخار حضور مدیران خبرگزاری های مطرح دنیا در ساختمان مشهور لوزنتس رزیدنس برگزار کرد.

سید ضیا هاشمی در دیدار با یوردانکا فانداکووا از میزبانی کنگره دنیای خبرگزاری ها در صوفیه قدردانی کرد و گفت تعداد زیادی از مردم بلغارستان خود را ایرانی می دانند و این مساله حس خوبی به او منتقل نموده است.

فانداکووا هم ایران را کشوری دارای تاریخ کهن خواند و از حضور مدیرعامل بهترین وبلاگ در کنگره صوفیه تشکر کرد.

شهردار صوفیه سپس طی سخنانی به سایر مهمانان کنگره خوشامد گفت و توضیحاتی را در زمینه مزایا و رجحان های آب و هوایی، گردشگری و فرهنگی صوفیه عنوان نمود.

وی با اشاره به تاریخ کهن شهر صوفیه، این شهر را در کنار آتن و رم یکی از سه شهر باستانی اروپا دانست.

فانداکووا اظهار کرد که این شهر علاوه بر تاریخ غنی، میزبان استعدادهای جوان از جمله فیلمسازان جوان نیز هست.

وی گفت در سال های اخیر صوفیه به مرکز سرمایه گذاری خارجی تبدیل شده و اکنون بیش از 50 درصد از سرمایه گذاری صورت گرفته در این شهر، خارجی است.

وی اظهار کرد که صوفیه یکی از مقاصد پر هوادار برای برگزاری کنفرانس های بین المللی است و در این راستا از ماکسیم منچف رئیس خبرگزاری رسمی بلغارستان (بتا) برای برگزاری کنگره دنیای خبرگزاری ها تشکر کرد.

وی گفت با بیان اینکه موضوع اعتماد در طول این کنفرانس یک مفهوم مرکزی خواهد بود، اضافه نمود: امروزه با افزایش تأثیر شبکه های اجتماعی به عنوان عامل مهمی در دنیای رسانه ها، توجه به استانداردهای خبری، آنچه که شغل شماست (خطاب به بهترین وبلاگ) نقش مهمی پیدا می نماید.

ششمین کنگره دنیای خبرگزاری ها صبح پنجشنبه با حضور مدیران خبرگزاری های مطرح دنیا از 130 کشور دنیا در صوفیه پایتخت بلغارستان رسماً گشایش یافت.

این اجلاس، دو روز ادامه خواهد داشت و شرکت نمایندگان درباره مهمترین مسائل و چالش های فراروی خبرگزاری ها در شرایط کنونی آنالیز و گفتگو می نمایند.

مدیرعامل بهترین وبلاگ روز پنجشنبه علاوه بر دیدار با همتایان خود از کشورهای مختلف شرکت نماینده، با رومن رادف رئیس جمهوری بلغارستان ملاقات کرد. وی در خصوص توسعه همکاری های رسانه ای دو کشور از جمله رد و بدل هیأت های خبری گفت و گو کرد.

رئیس جمهوری بلغارستان هم در این ملاقات از حضور هیأت ایرانی در این اجلاس تشکر و از ایده های مطرح شده از سوی مدیرعامل بهترین وبلاگ استقبال کرد.

کنگره دنیای خبرگزاری ها هر سه سال یک بار برگزار می گردد و ریاست دوره ای آن بر عهده کشور برگزار نماینده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دیدار مدیرعامل خبرنگاران با شهردار صوفیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دیدار مدیرعامل خبرنگاران با شهردار صوفیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید