خبرنگاران 108 تن پسماند ویژه غیر مجاز در مرز باشماق مریوان توقیف شد

به گزارش بهترین وبلاگ، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: از ورود 108 تن پسماند ویژه غیر مجاز به کشور، در گمرگ باشماق مریوان ممانعت شد و محموله مذکور به کشور عراق عودت داده شد.

خبرنگاران 108 تن پسماند ویژه غیر مجاز در مرز باشماق مریوان توقیف شد

فریبا رضایی روز دوشنبه گفت: در پی وصول گزارشی مبنی برورود مقدار 108 تن پسماند ویژه به کشور به وسیله مرز باشماق مریوان، کارشناسان حفاظت محیط زیست کردستان به محل مراجعه نموده و پس از بازدید و آنالیز و پایش موضوع، صحت گزارش را تایید کردند.

وی افزود: پسماند ویژه مذکور، در چهار کامیون حاوی خاکستر و غبار فلز روی ناشی از فرآوری صنایع فولاد وآهن در کشور عراق بود که ضمن عدم داشتن مجوز قانونی، طی بارنامه جعلی در قالب کنسانتره سرب سولفیدی جاسازی شده وحمل آن به مقصد استان قم بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان یادآور شد: در اجرای ماده 2 مقررات کنوانسیون بازل و همچنین شیوه نامه واردات و پسماندهای ویژه به استناد ماده 14 قانون مدیریت پسماند که هر گونه واردات و صادرات پسماندهای ویژه بدون رعایت مفاد کنوانسیون مذکور و بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست در کشور را ممنوع اعلام نموده است پس از تنظیم صورت جلسه و هماهنگی با مدیر گمرک باشماق از ورود به داخل کشور ممانعت به عمل آورده و مقرر شد پسماند مذکوربه کشور مبدأ (عراق) عودت داده گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 108 تن پسماند ویژه غیر مجاز در مرز باشماق مریوان توقیف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 108 تن پسماند ویژه غیر مجاز در مرز باشماق مریوان توقیف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید