دیدار فرستاده ویژه رهبر کره شمالی با پامپئو و ترامپ

به گزارش بهترین وبلاگ، مقام های آمریکایی از دیدار فرستاده ویژه رهبر کره شمالی با وزیر خارجه آمریکا و برنامه ریزی او برای دیدار با رئیس جمهور این کشور خبر داده اند.

دیدار فرستاده ویژه رهبر کره شمالی با پامپئو و ترامپ

سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز در دفتر کار خود در کاخ سفید با کیم یونگ چول فرستاده ویژه رهبر کره شمالی ملاقات می کند.

سخنگوی کاخ سفید گفت دو طرف در این ملاقات درباره روابط دوجانبه میان دو کشور و ادامه فرایند خلع سلاح هسته ای کامل و قابل راستی آزمای کره شمالی گفت وگو خواهند کرد.

پیش از این نیز سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود که مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت وگوهای خوبی با کیم یونگ چول درباره تعهدات اجرا شده در جریان ملاقات ترامپ و کیم جونگ اون در نشست سنگاپور داشتند.

در ماه های اخیر فعالیت های دیپلماتیک کره شمالی و آمریکا افزایش یافته است. در اوایل همین ماه کیم جونگ اون برای ملاقات با شی جین پینگ رئیس جمهور چین وارد این کشور شد. رهبر کره شمالی همچنین طی نامه ای به واشنگتن، به ابراز تمایل برای ملاقات دوم با ترامپ پرداخت.

طی ملاقات اول ترامپ و رهبر کره شمالی، هر دو بر سر لزوم غیرهسته ای شدن شبه جزیره کره به تفاهم رسیدند. با این حال همچنان تحریم های آمریکا بر روی این کشور باقی مانده و کیم جونگ اون را بر آن داشته اعلام کند اگر این اقدامات آمریکا ادامه پیدا کند کشور وی نیز رفتارش را تغییر خواهد داد.

پیش از این مقامات ارشد آمریکایی و کره شمالی در چندین نوبت در ویتنام به صورت محرمانه ملاقات و رایزنی کرده بودند.

منبع: انتخاب

به "دیدار فرستاده ویژه رهبر کره شمالی با پامپئو و ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار فرستاده ویژه رهبر کره شمالی با پامپئو و ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید