سفیر آمریکا: پیش از اعلام نهایی نتایج انتخابات افغانستان، گام های بسیاری باقی است

به گزارش بهترین وبلاگ، سفیر آمریکا در کابل گفت که نتایج اعلام شده از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ابتدایی است و تا تأیید نهایی نتیجه گام های زیادی باید برداشته شود.

سفیر آمریکا: پیش از اعلام نهایی نتایج انتخابات افغانستان، گام های بسیاری باقی است

به گزارش دفتر منطقه ای بهترین وبلاگ، جان بس سفیر آمریکا در کابل با اشاره به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و احتمال تغییر آن گفت: همه افغان ها به یاد داشته باشند که این نتایج ابتدایی هستند.

بس در پیامی که در توئیتر نوشت ادامه داد که پیش از اینکه نتایج نهایی انتخابات مورد تأیید قرار گیرد باید گام های زیادی برداشته شود تا مردم نسبت به نتایج اطمینان داشته باشند.

این دیپلمات آمریکایی اضافه نمود: ما از کار کیمسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان برای رسیدگی به شکایات پیش از تأیید نهایی نتایج حمایت می کنیم.

گفتنی است که دقایقی پس از انتشار نتایج ابتدایی انتخابات، عبدالله عبدالله رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی ضمن متهم کردن کمیسیون انتخابات به حمایت از تیم دولت ساز شرح داد: دولت برخاسته از تقلب و آرای تقلبی را هرگز قبول نمی کنیم .

براساس آمار منتشر شده توسط کمیسیون انتخابات افغانستان اشرف غنی با 923 هزار و 868 رأی و با کسب 50.64 درصد در جایگاه اول و عبدالله عبدالله با 720 هزار و 990 رأی و کسب 39.52 درصدآرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سفیر آمریکا: پیش از اعلام نهایی نتایج انتخابات افغانستان، گام های بسیاری باقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا: پیش از اعلام نهایی نتایج انتخابات افغانستان، گام های بسیاری باقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید