سموم دفع آفات، مرتبط با افزایش خطر مرگ و میر

به گزارش بهترین وبلاگ، محققان در یک آنالیز تازه به این نتیجه رسیده اند که قرار گرفتن در معرض سموم دفع آفات، خطر مرگ و میر به هر دلیل و مرگ به دلیل خطرات قلبی عروقی را افزایش می دهد. اگرچه این مطالعه محدودیت هایی دارد، اما نویسندگان آن خواهان پیگیری فوری هستند.

سموم دفع آفات، مرتبط با افزایش خطر مرگ و میر

این مطالعه بر روی یک طبقه از سموم دفع آفات به نام Pyrethroids (پایرترویدز) متمرکز شده است. کشاورزان از این مواد شیمیایی در کشاورزی و برای دفع و کنترل آفات محلی استفاده می نمایند. پایرترویدز بعلاوه در طیف وسیعی از محصولات خانگی یافت می گردد.

همانطور که نویسندگان مقاله تازه مطالعه شرح می دهند، پایرترویدز در حشره کش های خانگی و باغبانی، اسپری و شامپوهای حیوانات خانگی، از بین بردن شپش ها و در مواد و قرصهای دفع پشه وجود دارند.

پایرترویدز حدود 30٪ از کل سموم دفع آفات مورد استفاده در سراسر دنیا را تشکیل می دهد. بعلاوه، به دلیل اینکه افراد دیگر از ارگانوفسفات ها برای مصارف مسکونی استفاده نمی نمایند، استفاده آنها از پایرترویدز در دهه های اخیر به شدت افزایش یافته است.

پایرترویدز می توانند به وسیله استنشاق، بلع یا جذب وارد بدن شوند. هنگامی که این ماده وارد بدن می گردد، بدن آنها را به متابولیت ها تجزیه می نماید و پس از چند ساعت آنها را به وسیله ادرار دفع می نماید.

به دلیل این چرخش سریع، اندازه گیری این متابولیت ها در ادرار یک روش قابل اعتماد برای ارزیابی و تشخیص قرار گرفتن اخیر شخص در معرض پایرترویدز است.

تحقیق در خصوص پایرترویدز

این مواد شیمیایی محبوب هستند زیرا در برابر حشرات موثر عمل می نمایند و تأثیر کوتاه مدت بر سلامت انسان ندارند. با این حال، همانطور که نویسندگان این مطالعه تازه شرح می دهند، عواقب قرار گرفتن طولانی مدت در معرض پایرترویدز بر نتایج سلامتی انسان در طولانی مدت هنوز تعیین نشده است.

به گفته آنها، بعضی از مطالعات نشان می دهند که قرار گرفتن در معرض پایرترویدز باعث اختلال در رشد عصبی، اختلال در سلامت فراوری مثل و افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن عمده مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی و بیماری پارکینسون می گردد .

نویسندگان بعلاوه ذکر کردند که مطالعات قبلی در خصوص تأثیر پایرترویدز بر سلامتی، محدودیت هایی نیز داشته است. تا به امروز، هیچ تحقیقی در خصوص ارتباط بین قرار گرفتن در معرض این سموم دفع آفات و مرگ و میر انجام نشده است. بنابراین، دانشمندان تصمیم گرفتند که این شکاف ها را به یافته های تازه متصل نمایند.

برای آنالیز، آنها داده های نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه را جمع آوری شده کردند. در کل، این تیم به اطلاعات 1111 بزرگسال در سنین 20 سال و بالاتر دسترسی داشت. بین سال های 1999 تا 2002، هر یک از شرکت نمایندگان نمونه ادرار خود را ارائه دادند که اطلاعاتی را در خصوص قرار گرفتن در معرض پایرترویدز ارائه می داد. محققان شرکت نمایندگان را تا سال 2015 دنبال کردند.

تغییر در خطر مرگ و میر

درمجموع، در طول دوره آزمایش، 246 کشته وجود داشت. محققان پس از تنظیم طیف وسیعی از عوامل - از جمله سن، جنس، قومیت شرایط مالی، عوامل رژیم غذایی و شیوه زندگی، شرایط سیگار کشیدن و شاخص توده بدنی (BMI) - بعضی از روندهای قابل توجه را شناسایی کردند.

آنها دریافتند که ریسک و خطر مرگ در افرادی که در دوره پیگیری بیشترین اندازه متابولیت پایرترویدز را در ادرار خود داشتند، بالاتر بود.

در آنالیز ها تعیین شد که خطر مرگ به هر دلیلی، در افرادی که بیشتر از دیگران در معرض پایرترویدز قرار داشتند، 56٪ بیشتر از افرادی بود که کمتر از دیگران در معرض این سموم بودند. بعلاوه خطر مرگ به دلیل مسائل قلبی عروقی در این افراد 3 برابر بیشتر بود.

در مقابل، هنگامی که محققان سرطان را مورد آنالیز قرار دادند، دریافتند که اندازه ریسک مرگ به دلیل سرطان در افرادی که در معرض شدید این سموم قرار داشتند، کمی بالا رفته بود. با این حال، این نتیجه از نظر آماری قابل توجه نبود.

به طور کلی، نویسندگان مطالعه نتیجه می گیرند:

قرار گرفتن در معرض حشره کش های پایرترویدز با افزایش خطر مرگ و میر به هر دلیل و به دلیل بیماری های قلبی عروقی همراه است.

نیازمند پیگیری

نویسندگان در خصوص محدودیت های خاص بحث می نمایند. به عنوان مثال، میانگین سنی شرکت نمایندگان در انتها مطالعه 57 سال بود که برای ارزیابی تأثیر پایرترویدز در مرگ و میر به دلیل مسائل قلبی عروقی، جوان هستند.

با این حال، آنها شرح می دهند، به غیر از استعمال سیگار، قرار گرفتن (حتی به اندازه کم) در معرض مواد شیمیایی باعث افزایش [سه برابری] خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی، به ویژه در [افراد] جوان تر از 60 سال می گردد.

آنها بعلاوه می نویسند که در شهر نیویورک و جاهای دیگر، برای کنترل پشه ها در جلوگیری از ویروس وسترن نیل و سایر بیماری های دیگر، از سم پاشی هوایی استفاده میگردد که عمدتاً مبتنی بر پیرتروئیدها است.

به همین دلایل، آنها نتیجه می گیرند که نتایج این مطالعه، تحقیقات فوری بیشتری را لازم می داند.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com

به "سموم دفع آفات، مرتبط با افزایش خطر مرگ و میر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سموم دفع آفات، مرتبط با افزایش خطر مرگ و میر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید